(Untitled)

Nov 12, 2011 10:19

Musta tuntuu et mun kiinnostus etiikkaan sabotoi mun markkinoinnin opiskelua.

Näin manipuloit asiakkaita kilpailjoiden vahingoksi.
Pyri luomaan asiakkaille kiihkeä halu ostaa tietty tavara + vahva tunneside brändiin.
Asiakastyytyväisyyteen pyrkiminen on tärkeää vain koska rahaa rahaa rahaa.

asiat

Leave a comment

Comments 2

ripsi November 12 2011, 17:13:54 UTC
Todellakin, markkinointi on loppupeleissä aika hirveä aihealue. Ja yleensä kaikki mikä liittyy kaupankäyntiin.

Entisessä työpaikassani mua ärsytti kaikista eniten se että meitä painostettiin välillä kovinkin keinoin luomaan mahdollisimman paljon asiakaskontakteja ja vähintäänkin tervehtimään joka ikistä ihmistä joka ovesta astuu sisään. Tämä kuulostaa tietysti siltä et jee konsernissa välitetään asiakkaista ja halutaan luoda mahdollisimman miellyttävä kokemus jokaiselle joka asiakkaaksi tulee.

Oikeastihan meininki oli se että ihan sama kuinka monta asiakasta sä tervehdit ja kuinka ystävällinen, kohtelias, avulias tai palvelualtis sä olet jos sä et saa lisämyyntiä aikaiseksi ("ai ostat mapin, otapa tästä nämä tosi kätevät välilehdet myös ne ovat niin edulliset ja muuttavat varmasti koko elämäsi") muilla seikoilla ei ole loppupeleissä paljoakaan väliä. Ystävällisyys ja avuliaisuus on vain välineitä rahantekoon.

Reply

abraka November 12 2011, 21:29:27 UTC
Joo. Musta ei tuu varmaan olemaan sellaseen aggressiiviseen myyntiin ikinä, vähän pelottaa jos sitä vaaditaan..

Reply


Leave a comment

Up