לאחרונה, הגיעה לתשומת לבי עצלנות אסוציאטיבית מסוימת שנפוצה, למשל, בחוגים לפילוסופיה (לא יודעת מאיפה זה קפץ לי לראש). זו מתבטאת בדלות מסוימת בדוגמאות שמובאות כדי להמחיש, ובכן, כל דבר. זה מציק, מאחר וזה מעודד קפיצה שטחית למחוזות מוכרים ומובנים, במקום להקדיש טיפה יותר מחשבה לנושא שעל הפרק ואולי למצוא בו צדדים שלא נראו קודם לכן. להמחשה
(
Read more... )
Comments 8
בדרך כלל כשמאזכרים את השואה זה לא מעצלנות אסוציאטיבית אלא מתוך כוונה מניפולטיבית
(הו, החריזה!)
ואני לא חושבת שלהרוג אנשים זו הדרך היעילה לגרום להם לראות את עיר אפלה. להזמין אותם לצפייה משותפת נשמע הרבה יותר יעיל.
Reply
+100, למרות שכבר דיברנו על זה המון פעמים. כל הכבוד על הדוגמא הספציפית, גם כן.
Reply
אני לא בטוחה שהכוונה מניפולטיבית, לפחות בחלק גדול מהמקרים האגביים. זה נושא שנמצא כל-כך במודעות עד שנראה לי שהוא בכנות קופץ לאנשים לראש.
לא לא, אני לא רוצה להרוג את האנשים כדי שייראו. אני מהרהרת את מי כדאי להרוג כדאי שכל השאר יבהלו מספיק ויסכימו.
Reply
Reply
חוק גודווין הוא טוב ויפה, אבל באינטרנט הוא הפך לאחרונה לגרוע יותר מהתופעה בגללה נוסח. כשהכלי נגד סותמי-שיחה הופך לסותם-שיחה בעצמו אולי כדאי לתת לו לנוח מעט.
Reply
כנראה הייתי צריכה לפרט יותר. למען ההבהרה - התכוונתי מן הסתם למקרים שהאזכור באמת עקום ולא רלוונטי. אני גם לא אתנגד להעלאת המטריקס בדיון על סרטים בולטים מסוף שנות התשעים.
Reply
(The comment has been removed)
למקרה שלא הבהרתי - התכוונתי, כמובן, למקרים שבהם העניין נזרק בעלמא, לא שהוא רלוונטי. לצערי, לא קשה להיתקל ביציאות מופרכות בסגנון.
Reply
Leave a comment