Bir kaç tavsiyem olacak. Ne olursa olsun yüzün tamamımı kadraj içinde bırakmaya çalış, mecbur kalmadıkça kesme.. Işık ve Kadraj tabiki çok önemli ama portrede asıl önemli olan güçlü ifadeler, enteresan yüzler, olmadık mimikler ve bu kişiler hakkında bize bilgi veren objelerdir.( kıyafet, takı, eşyası vesaireee..)
iste ben buna katilmiyorum. bu cok sacma sunu yapmamaya calis mumkun oldukca kesme gibi cumleler. ben modernizm dahil postunu da gectigimizi dusunuyordum? ki benimle birlikte eminim cogu insan boyle dusunuyordur. cirkinlikte gelisiguzellikte de guzellik vardir. aslinda asil guzellik bulaniklik sacmalik. kime gore neye gore dogrular ki zaten :) bence birak uslup olussun. o da taklit ederek ve dersler alarak olmuyor. bu gozle ilgli. bence bu resim cenesi kesik halde daha iyi bir kompozisyon. viva dada hehe :)
ah be çene de kadraja girseymis keske diye dusunmustum fotoyu ilk gordugumde ki bülent yazmıs zaten..fotograf kursunda portre cekimi ile ilgili yegane ogrettikleri sey buydu,yuz tamamiyle kadraja yerlestirilmis olmalı,en olmadı alından kesilmis olabilir demislerdi.. seher de haklı bi yerde ama belirlenmis genel dogrular var ve bunları bozma,deforme etme,degistirme hakkına dogruları ogrendikten snra sahip olmalıyız bence..uslubunu o zaman olusturmalı yani insan..sanatın her turlusu icin gecerli bence bu da..su an aklıma ilk picasso geldi..mesela picasso'nun kübist resimlerine bakıyosun;asimetrik,deforme edilmis,bozulmus formlar..cirkin mi ya da yanlıs denebilir mi,hayır!..adam resimde modernizme gecisi saglamıs ama oncesinde de klasik resmi de yemis yutmus..bilmem anlatabildim mi? devam et fotograf cekmeye,ayırma makinanı yanından hic..bizle de paylasmaya devam et cektiklerini..optum..=)
aslında bu resme portre demek yanlış olabilir close up veya detay denebilir o y�zden �eneyi kesmekte �okta mahsur g�rmedim. ayrıca �enedeki sakallar da k�t� bir g�r�nt� oluşturuyordu o y�zden kestim yani asıl kadrajta �ene zaten var ;)
Comments 7
Bir kaç tavsiyem olacak. Ne olursa olsun yüzün tamamımı kadraj içinde bırakmaya çalış, mecbur kalmadıkça kesme.. Işık ve Kadraj tabiki çok önemli ama portrede asıl önemli olan güçlü ifadeler, enteresan yüzler, olmadık mimikler ve bu kişiler hakkında bize bilgi veren objelerdir.( kıyafet, takı, eşyası vesaireee..)
Devamını bekliyoruz :)
Reply
Reply
Yolun düşerse gel buralara sana poz vereyim abuk subuk. hemde bi kaç hile gösteririm. :)))))
Reply
ben modernizm dahil postunu da gectigimizi dusunuyordum? ki benimle birlikte eminim cogu insan boyle dusunuyordur. cirkinlikte gelisiguzellikte de guzellik vardir. aslinda asil guzellik bulaniklik sacmalik. kime gore neye gore dogrular ki zaten :)
bence birak uslup olussun. o da taklit ederek ve dersler alarak olmuyor. bu gozle ilgli. bence bu resim cenesi kesik halde daha iyi bir kompozisyon.
viva dada
hehe :)
Reply
seher de haklı bi yerde ama belirlenmis genel dogrular var ve bunları bozma,deforme etme,degistirme hakkına dogruları ogrendikten snra sahip olmalıyız bence..uslubunu o zaman olusturmalı yani insan..sanatın her turlusu icin gecerli bence bu da..su an aklıma ilk picasso geldi..mesela picasso'nun kübist resimlerine bakıyosun;asimetrik,deforme edilmis,bozulmus formlar..cirkin mi ya da yanlıs denebilir mi,hayır!..adam resimde modernizme gecisi saglamıs ama oncesinde de klasik resmi de yemis yutmus..bilmem anlatabildim mi?
devam et fotograf cekmeye,ayırma makinanı yanından hic..bizle de paylasmaya devam et cektiklerini..optum..=)
Reply
Reply
Reply
Leave a comment