Раніше, покидаючи зону покриття оператора ПЦ russo turisto зазвичай дивувався стану покриття доріг. Сьогодні ні в кого не лишилось ілюзій про Німецькі дороги (тм), хоча у Німеччину не встигло з'їздити й половини. Погано це чи дуже, але загальний стан доріг в Україні від цього значного покращення не зазнав (хоча окремі ділянки були вилікувані закатуванням грошей). Стало очевидно, що подальше розмусолювання цієї теми не мало сенсу.
Наступним трендом стали велосипедні доріжки. Мовляв, "у них" є, а "у нас" нема, і взагалі весь народ це латентні велосипедисти, яких гноблять, і ні проходуїзду нема, ні життя. А це ж ще й еко-френдлі, і пробок менше, ну і вапше.
Це все фігня. Час пережовування доріг-для-колес минув. Сьогодні треба говорити про дороги, по яких ми ходимо ногами. Трендодавець
tema сказав, що у Берліні на шостий раз помітив відсутність асфальту на тротуарах, а помітив присутність плитки, бруківки та ін.
У Берліні я був раз і так само цього не побачив. Але я згадав, що Берлін є основним джерелом запозичень для Варшави. Все, що робиться у Берліні у сфері розвитку міста, якщо не копіюється чи модифікується, то принаймні відслідковується і часто обговорюється в
газеті. Зважаючи на такий шлях запозичень, на замітку Тьоми та на моє перебування у Варшаві, я зробив спостереження, які викладу далі.
Важливим є місце, де були зроблені знімки. Річ у тім, що новинки і тенденції не з'являються зразу усюди. Спочатку всі нововведення випробовуються у певній ділянці столиці/найбільшого міста, потім з'являються у інших головних містах, і потім поширюються на різного ступеню задуп'я. Столицею, найбільшим містом і законодавцем моди у Польщі є Варшава. Особливу цікавість у Варшаві становить
Trakt Królewski - дорога, що веде від Старого Міста до Віланова (ще одна королевська резиденція). Игла в яйце, яйцо в утке, утка в зайце..., - у Польщі - Варшава, у Варшаві - Тракт Крулєвскі, а сам тракт нас цікавить у не весь укупі - він іде через усе місто, а його маленька ділянка, яка охоплює повністю вулицю Краковське Пшедмєшче і трошки - Нови Швят (Nowy Świat). Саме ця ділянка знаходилася на реконструкції (щонайменше) у 2007-2008 роках. Там були втілені найбільш хворобливі фантазії планувальників.
Склалося враження, що Берлін таки дуже надихнув варшав'яків на те, аби покласти
саме таку плиточку.
І
саме таку бруківку. Тут знаходиться незвично довга зупинка, тому жовтим окреслили лінію безпеки.
Візерунки.
А тут трохи бруківки є і на проїжджій частині. Не відомо навіщо, але красиво.
Newidomi - це не невідомі, а ті, хто не бачить. Вони реально присутні на вулицях Варшави (завжди з паличками, ніколи - з собаками). Завдяки такій конструкції перехід дороги для них безпечний.
Аналогічно позначені сходи. На противагу до попереднього рішення, тут використали колір для тих, хто бачить. У цьому завжди є якийсь компроміс: або такі позначення видно на загальному фоні, який вони через це порушують, або ж вони "гармонійно" втрачаються. Попереджувальний колір не жовтий.
На перехресті різних шляхів.