От і настав час підбивати підсумки Марафону заяв.
Звіт по Марафону я розділив на 3 частини:
1. Фотопідсумок: На фотоколажах, виконаних у форматі “було-стало”, я продемонструю найпромовистіші результати звернень до влади.
2. Висновки та детальна статистика по Марафону: Ми побачимо, наскільки ефективно міські служби реагують на звернення, і чи варто взагалі використовувати такий метод тиску на владу.
3. Мануал з написання звернень: Я розроблю покрокову інструкцію - що і як треба робити, аби досягти результату із вирішення різного роду проблем, а також, поділюся корисними порадами та надам шаблони звернень.
Якщо ви вперше читаєте про експеримент "Марафон заяв", ознайомтеся з цим дописом:
Марафон заяв: експеримент, що зробить місто кращим
Якщо коротко: протягом місяця звичайний громадянин намагається вирішити міські проблеми, які трапляються на його шляху. Але він, тобто я, не має жодних повноважень, окрім права писати до влади звернення та заява. Марафон заяв стартував у листопаді і зараз, коли я отримав якомога повніші результати по своїм зверненням, презентую вам підсумок експерименту.
Почнімо з фотопідсумку Марафону. Сподіваюся, із кожним колажем ваш ентузіазм і віра в те, що багато чого можна змінити власними силами, посилиться.
Дірки на тротуарі на мосту вул. Раїси Окіпної. Усього було десь 5 дірок. Декілька звернень та скарга змусили “Київшляхміст” зробити ямковий ремонт.
Виборзька 55. Вистачило лише одного звернення, аби підняти цей дорожній знак. ДАІ відреагувало дуже оперативно.
Виконанням цього звернення мене відверто здивували. Я був впевнений, що мене пошлють. Ну просів трошечки люк на тротуарі, це ж навіть не на дорозі. Пішоходам особливо не заважає, люк не аварійний, не хитається… Виявляється, Київводоканал чудово вміє піднімати просівші люки. Просто їх треба добряче попросити. Три звернення і скарга зробили свою справу.
Леонтовича 7. Нахабна реклама прибита гвіздками до дерев (на двох деревах з обох сторін, усьго - 4 великі реклами). Прибрані після заяви та скарги.
Плеханова 12-Б. Автобидло дуже захищала свої блокіратори. Мені дзвонила тьотя з жеку і вмовляла прибрати заяву, бо мешканцям під'їзду немає де паркуватися. Тепер замість блокіраторів автобидло використовує сміття.
Ентузіастів 39. Впевнений, що майже всі були переконані у законності цієї реклами Приватбанку. А вона незаконна, так само як і абсолютна більшість реклами у місті.
Бульвар Давидова 15. АТБ - більше немає тебе.
Богдана Хмельницького 10. Після декількох заяв, скарг та телефонної розмови із заступником начальника "Київреклами" вдалося досягти демонтажу 9 незаконних вивісок на історичному будинку, що є пам'яткою архітектури.
Раїси Окіпної 4-а. Після заяв та скарг прибрали силу-силенну незаконних штендерів банерів та вивісок.
Навіть дихати стало легше.
Ованеса Туманяна 8. Прибрали величезну дорожню інформаційну табличку, яка вже декілька років як втратила свою актуальність.
Раїси Окіпної 1. Після заяви, демонтували невеликі незаконні рекламні таблички. Подібні висять майже на кожному стовпі у місті. За іншими заявами з Марафону очищено ще декілька десятків стовпів.
Раїси Окіпної 3. Завдяки двом заявав у службу 15-51 комунальні служби прибрали 3 шини та купу сміття біля тротуару, повз яке щодня проходили тисячі пішоходів.
Ентузіастів 39. Одна заява у службу 1551 вирішила проблему із купою сміття, яку залишили після себе стихіні торгівці.
Русанівська набарежна 10. З цією купою сміття довелося помучатися. Було багато відписок, брехали, що все прибрано. Завдяки трьом заявам та одній скарзі вдалося прибрати цей мотлох.
Володимирська 46. Прибрали шлагбаум, який незаконно встановив Сбербанк Росії. Тут довелося окрім 1551 писати ще й у Шевченківську райадміністрацію.
Це далеко не всі фотографії виконаних звернень, насправді їх набагато більше. Те, що ви побачили в цьому дописі - найяскравіші приклади того, як легко можна змінити місто на краще одним помахом чарівної палички, витративши декілька хвилин на написання звернень.
Не будьте байдужими! Бачите проблему - фотографуйте і відправляйте заяви. Це дуже легко.
Також буду неймовірно вдячний, якщо ви допоможете із поширенням цього допису шерами та репостами. Я дуже старався, роблячи цей експеримент. І його основною метою якраз є поширення інформації про те, наскільки легко кожен з нас може долучитися до покращення благоустрою. На своєму прикладі я не лише демонструю, що це легко і займає мало часу, а й доводжу дієвість цього способу. Поширивши інформацію про Марафон заяв, ви зробите свій внесок у формування активного громадянського суспільства.
Моя сторінка на Фейсбук
Обов'язково ознайомтеся зі статистикою Марафону.
Онлайн щоденник звернень по Марафону заяв
Попередні дописи про Марафон заяв:
Марафон заяв: експеримент, що зробить місто кращим
Марафон заяв: тиждень перший
Марафон заяв триває: звіт другий
Любиш писати заяви - люби і по деревах лазити
Третій і передостанній звіт по Марафону заяв