If my name is mentioned here, I hope I can help :) 1. The black shadow appears if you changed the shadow texture's format. If you can't make a proper shadow for this sink or don't want to, change the shadow's image to a small black image and choose ExRaw8bit format (as I can remember). When you go back to your game, right click on you sink's preview, and the black shadow will be gone. 2. Did you change the sink's GUID? 3. I don't really know why there are 2 image files for the bubbles. There were 2 files when I cloned the Maxis sink, so apparently they are both needed. If your cloned sink has 1 bubbles image, there should be 1. Now I have some questions for you please, just maybe to help you if you want my help. Do you include a dirty image for the dirty state? What do you mean the sink is animated? Did you assign the joints?
Thank you for taking some time to explain me a bit of this. 1. I want to add a soft shadow to this. I've opened this exported alpha png in Photoshop and edited some whiteness then I saved it in dds. Import dds-commit-change it to ExRaw8bit. Probably I missed the right click on mouse. I didn't know. 2. I've changed the sink's guid. But I can try to create another clone or get a new guid to existed clone. Probably I missed something important in this step. 3. Apparently I should to create clones of all sinks to see where these bubbles are placed. At least now I know you didn't put them there by yourself.
I think I create incorrect clone file. Here's my options for clonning:
( ... )
Я посмотрела, что ты говоришь по-русски, так что это облегчает дело. ))) Насчет тени. Если ты ставишь формат ExRaw8bit, то чем светлее ты делаешь тень, тем она будет темнее и будет видима в режиме покупок. А кликать правой кнопкой мыши надо только тогда, когда ты переделываешь что-то в объекте, а thumbnail остается прежним, потому что он не меняется после того, как ты открываешь режим покупок.Я предпочитаю избавляться от тени, так что с работающей тенью я не помощник. Еще совет. Если выбираешь объект для клонирования, выбирай чтоб он был из base game и не имел slave objects, или сам им не был. Dirty textures можно взять используя S3OC, затем наложить их в графическом редакторе на чистые текстуры. Когда я спросила про анимацию, я имела ввиду joints, потому что ручки крана должны поворачиваться, когда сим открывает воду. Когда я делала свои раковины, я об этом еще не имела представления. На всякий случай - если вода течет не оттуда, откуда надо, можно изменить это в CRES файле. Раковина классная, желаю удачи! :)
Это действительно облегчает дело. Я не хочу надоедать, мне правда очень приятно что ты откликнулась с подробными советами и я не ожидала, что ты, именно, свободно по-русски говоришь. Я про все поняла, кроме одной вещи, я правильно делаю клон? Или эти опции включены неверно? Потому что я получаю новый guid, делаю update all MMATs, а на деле он при сканировании вылезает как будто объект разработчика. Про ручки крана очень заинтересовало. Есть какое-нибудь простое объяснение что куда импортировать\экспортировать, чтобы они поворачивались? Спасибо большое!
I don't have any advice, creator-wise, but I just wanted to say that it looks really good! And I hope you're able to work out the kinks, because I'd download that in heartbeat. :D
Comments 14
1. The black shadow appears if you changed the shadow texture's format. If you can't make a proper shadow for this sink or don't want to, change the shadow's image to a small black image and choose ExRaw8bit format (as I can remember). When you go back to your game, right click on you sink's preview, and the black shadow will be gone.
2. Did you change the sink's GUID?
3. I don't really know why there are 2 image files for the bubbles. There were 2 files when I cloned the Maxis sink, so apparently they are both needed. If your cloned sink has 1 bubbles image, there should be 1.
Now I have some questions for you please, just maybe to help you if you want my help.
Do you include a dirty image for the dirty state?
What do you mean the sink is animated? Did you assign the joints?
Reply
1. I want to add a soft shadow to this. I've opened this exported alpha png in Photoshop and edited some whiteness then I saved it in dds. Import dds-commit-change it to ExRaw8bit. Probably I missed the right click on mouse. I didn't know.
2. I've changed the sink's guid. But I can try to create another clone or get a new guid to existed clone. Probably I missed something important in this step.
3. Apparently I should to create clones of all sinks to see where these bubbles are placed. At least now I know you didn't put them there by yourself.
I think I create incorrect clone file. Here's my options for clonning:
( ... )
Reply
Насчет тени. Если ты ставишь формат ExRaw8bit, то чем светлее ты делаешь тень, тем она будет темнее и будет видима в режиме покупок. А кликать правой кнопкой мыши надо только тогда, когда ты переделываешь что-то в объекте, а thumbnail остается прежним, потому что он не меняется после того, как ты открываешь режим покупок.Я предпочитаю избавляться от тени, так что с работающей тенью я не помощник.
Еще совет. Если выбираешь объект для клонирования, выбирай чтоб он был из base game и не имел slave objects, или сам им не был.
Dirty textures можно взять используя S3OC, затем наложить их в графическом редакторе на чистые текстуры.
Когда я спросила про анимацию, я имела ввиду joints, потому что ручки крана должны поворачиваться, когда сим открывает воду. Когда я делала свои раковины, я об этом еще не имела представления.
На всякий случай - если вода течет не оттуда, откуда надо, можно изменить это в CRES файле.
Раковина классная, желаю удачи! :)
Reply
Про ручки крана очень заинтересовало. Есть какое-нибудь простое объяснение что куда импортировать\экспортировать, чтобы они поворачивались?
Спасибо большое!
Reply
Reply
Reply
Leave a comment