День рождения ЧГК

Sep 04, 2009 12:53

image You can watch this video on www.livejournal.com



Сьогодні відзначає свій тридцять четвертий день народження унікальний телевізійний проект “Що?Де?Коли?»Сьогодні відзначає свій тридцять четвертий день народження унікальний телевізійний проект “Що?Де?Коли?»

Ця передача і досі не має аналогів за кордоном. До речі, майже у день ювілею, а саме п’ятого-шостого вересня у Луганську пройде Олімпійський Кубок України з “Що?Де?Коли?». До обласного центру приїдуть тридцять дві команди ерудитів з усіх терен нашої держави, що вибороли в регіональних змаганнях право участі у турнірі. На першому етапі змагання команди розподіляються по групах. Саме там вирішуватиметься, за яке місце боротиметься команда у другому етапі. А потім ерудити грають за класичним олімпійським принципом - ось тільки команди, що програли, не вилітають, а змагаються за менш високі місця. Олімпійський кубок з “Що?Де?Коли?» - різновид спортивних інтелектуальних змагань, що стартували, коли телевізійна передача набула популярності. Адже далеко не всі могли потрапити на телебачення.

Днем народження «Що?Де?Коли?» вважається четверте вересня тисяча дев’ятсот сімдесят п’ятого року - день коли зняли, але так і не випустили в ефір першу програму. Тоді змагались дві родини, в них було двадцять п’ять хвилин на роздуми. Однак, повний провал не згасив потяг до інтелектуального шоу. Новорічні свята сімдесят шостого ознаменувались виходом оновленої програми: шість ерудитів - хвилина на роздуми. Батько програми - Володимир Ворошилов через заборону показувати власне обличчя на екрані, будує образ ведучого на своєму голосі. Спочатку, за допомогою дзиґи обиралось не питання, а знавець. Першим гравцям дозволялось за столом палити та пити чай. Питання придумували Володимир Ворошилов, його рідні та друзі. Але вже на наступну передачу редакція молодіжних програм Центрального телебачення отримала мільйони листів з варіантами каверзних запитань.

Сімдесят дев’ятого року учасники гри отримують титул «знавець», а сам інтелектуальний рух починає називатись «клубом знавців». Після розпаду Радянського Союзу інтелектуальний клуб перетворюється на інтелектуальне казино. В телевізійному проекті з’являються гроші, які можна заробити власним розумом. Правила гри продовжують потрохи змінюватись. З’являється «сектор зеро» - питання від ведучого - гра казино проти знавців. Потім тринадцятий сектор - питання від шанувальників програми з мережі Інтернет.

На теренах колишнього СРСР розповсюдився спортивний варіант «Що?Де?Коли?», коли команди ерудитів не стільки змагаються з глядачами - авторами питань, скільки один проти одного.

Андрій Дихтяренко, президент Луганського обласного клубу знавців «Ерудит»: «Украинское движение знатоков является одним из самых сильных в мире. Оно, может быть, проигрывает наверное только России, в которой играют действительно монстры «Что?Где?Когда?», и традиционно Украина всегда занимает, если не первое, то второе место. Мы все прекрасно знаем многих украинских знатоков, начиная от команды Козлова, Бориса Бурду, Анатолия Вассермана, которые сейчас гремят по всему миру. Справедливости ради нужно сказать, что все-таки игра «Что?Где?Когда?» связана во многом с русскоязычным населением. И везде в мире она развита там, где есть очень сильная диаспора. Т.е люди в основном играют на русском языке».

Взагалі, «Що?Де?Коли?», як це не дивно - ще одна можливість спілкування. Андрій Дихтяренко навіть називає гру інтелектуальним наркотиком.

Андрій Дихтяренко, президент Луганського обласного клубу знавців «Ерудит»: «Стереотип, что человек, который играет в «Что?Где?Когда?» - является энциклопедистом. На самом деле - нет. На самом деле как раз вот западные виды игр - викторины направлены на выявление тех, кто лучше всего обладает какими-то глубокими срезами знаний. А вот «Что?Где?Когда?» учит мышлению, «Что?Где?Когда?» учит находить ответ на загадку. Зачастую он лежит на поверхности. Зачастую для него не нужно обладать какими-то глубокими знаниями, кроме общеобразовательного школьного курса. Ты просто должен уметь думать, должен уметь слушать других людей. Должен уметь заниматься мозговым штурмом. Аналогов в мировой практике я не знаю».

На Луганщині повторити, або створити власну інтелектуальну гру намагались давно. Теперішній генеральний директор телерадіокомпанії ЛОТ Родіон Мірошник згадує, як двадцять років тому він був ведучим телевізійного проекту «Клуб Ерудитів». Останні ж півтора року телекомпанія ЛОТ випускає власні ігри ерудитів - «Загадку Сфінкса». У новому сезоні, обіцяє керівник телекомпанії, на глядачів чекають нові гравці та цікава гра - адже переможці минулого року вже полишили турнірну таблицю.

Родіон Мірошник, генеральний директор ЛОДТРК: «Есть итог того, что мы показывали эту программу: на московском фестивале и во время заседания евразийской академии телевидения. И я должен сказать, что она вызвала огромный интерес. По крайней мере, целый ряд региональных компаний и межрегиональных компаний, в первую очередь российских, они проявляли огромный интерес к этой программе. И просили, в общем, продать права лицензий».

Автор: Олексій Фалін

lot.lg.ua/main.php

ЧГК, видео

Previous post Next post
Up