История о халатности врачей платной клиники (одной из самых дорогих в Украине!) опубликована на корреспонденте
http://blogs.korrespondent.net/users/blog/olesya2013/a71145Продолжение исповеди мамы
http://blogs.korrespondent.net/users/blog/olesya2013/a71262UPD 02/08/12
На фб папа ребенка написал о развитии событий
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=421968311188977&set=a.421441074575034.112822.421404121245396&type=1&theater"Сегодня состоялась встреча с руководством ИСИДы (по их инициативе), на которой они принесли нам (с женой) извинения за случившиеся и проинформировали нас, что планируют закупку нового оборудования и внедрения новых протоколов ведения детей, что бы подобных ситуаций не возникало в будущем. Так что, какой-то результат есть."
На фб и на кор запись удалили. Возможно, это была компромиссная просьба.
"Вранці 30 квітня цього року я народила донечку. Пологи пройшли у клініці «ІСІДА» , яка позиціонує себе на ринку медичних послуг, як єдина в Україні приватна комплексна акушерсько-гінекологічна клінік
Ще за радянських часів був поширений жарт, що в наших лікарнях можуть лікуватися лише дуже здорові люди. Мені, як лікарю, це було неприємно чути. Але доля правди в цьому була. Дійсно - безкоштовне апріорі не може бути якісним. Але в нашій країні можна не отримати бажаної й, іноді, життєво необхідної допомоги, навіть маючи достатньо коштів. У цьому, на жаль, два місяці тому я та моя новонароджена донечка, переконалися на власному гіркому досвіді. Мене звати Олеся, і це моя історія.
Вранці 30 квітня цього року я народила донечку. Пологи пройшли у клініці «ІСІДА» , яка позиціонує себе на ринку медичних послуг, як єдина в Україні приватна комплексна акушерсько-гінекологічна клініка, унікальний медичний комплекс, що об’єднує все необхідне для здоров’я жінки і дитини.
Стан моєї дитинки лікарі оцінили як добрий/відмінний за шкалою Апгар. Й до вечора наша щаслива родина приймала численні привітання від родичів та друзів. Проте надвечір мене занепокоїв тривалий і тривожний плач моєї дитини. Адже я мама зі стажем, вже маю двох чудових дітей, й ніби відчула, що щось не гаразд. Тому я звернулася до чергового лікаря із проханням оглянути дитину. І з цього моменту події почали розгортатися наче у страшному сні.
Дитину від мне забрали у відділення для новонароджених. Майже півтори години я не могла отримати жодних відомостей про стан моєї донечки. Лише після моїх наполегливих вимог черговий лікар нарешті зізнався, що він не знає що відбувається з дитиною, висловивши здогад, що можливо має місце критична вада серця. Ця новина була для мене, як грім серед ясного неба, адже я регулярно спостерігалася під час вагітності й знаю, що подібні вади виявляються у немовлят ще до народження, або одразу після пологів. Проте, з’ясовувати причини пізнього діагностування часу не було, треба було вживати термінових заходів.
Але тут ми зіткнулися з наступними перепонами, які у елітному, як вони себе позиціонують, пологовому будинку взагалі не могли бути.
По-перше, в клініці був відсутній препарат «Вазапростан», який застосовується у таких випадках. За словами чергового лікаря, його немає тому, що він не часто потрібен! Й персонал клініки не зробив нічого, аби знайти цей препарат!
По-друге, для підтвердження діагнозу необхідно було провести ультразвукове дослідження (УЗД) серця дитинки. Проте, портативне обладнання для УЗД у клініці відсутнє. Так, у них звичайно був стаціонарний апарат. Але, як мені пояснили, треба зачекати до ранку, поки на роботу прийде потрібний співробітник.
Але чекати, поки службовець «елітного» полового будинку прийде вранці на роботу, аби підтвердити діагноз дитині, що знаходиться у критичному стані, жодна нормальна людина не буде. Ми це розуміли. На жаль, цього, чомусь, не розуміли високооплачувані співробітники «ІСІДИ». До того ж вони не могли чітко сказати, хто робитиме УЗД обстеження серця, яким чином транспортувати дитину в такому стані, тощо.
Звичайно, ми з чоловіком вже не могли покладатися на ІСІДУ й, користуючись особистими контактами, звернулися до фахівців з «Київського міського центру серця», які приїхали до пологового будинку з необхідними портативним апаратом УЗД, чоловік привіз необхідні ліки. Всього за 20 хвилин обстеження нашій донечці було поставлено страшний діагноз: «гіпоплазія дуги аорти, предуктальна коарктація аорти, відкритий аортальний проток, відкрите овальне вікно, висока гіпертензія легеневої артерії».
Знаходитись у ІСІДІ надалі не було ніякого сенсу. Треба було перевозити дитинку у «Центр серця». Й ось тут ми знову зіткнулися із некомпетентністю службовців комерційного пологового будинку - вони не знали, яка служба швидкої медичної допомоги має транспорт для перевезення немовлят в такому важкому стані!
На щастя лікарі з «Київського міського центру серця» підказали нам потрібну службу «швидкої» й ми нарешті доправили нашу донечку до «Київського міського центру серця», де фахівці майже п’ять годин боролись, щоб стабілізувати стан дитинки та підготувати її до термінової операції .
Вже зараз ми розуміємо, що аби не наші особисті зв’язки у медичному товаристві, то історія могла мати зовсім інший фінал. Проте, всього цього взагалі могло не статися, якби широко «розпіарена» клініка «ІСІДА» відповідала своєму основному призначенню - забезпечення кваліфікованої допомоги породіллям та немовлятам до, під час та після пологів. Адже відхилення стану здоров’я дитини можливо діагностувати як під час вагітності, в період з 16 до 40 тижнів вагітності, за допомогою УЗД плода, так і провівши цю діагностику одразу після народження дитини. Також у «ІСІДІ» , як у закладі заявленого VIP рівня, обов’язково має бути у наявності необхідне обладнання та медикаменти. Навіть якщо вони «не часто використовуються». Ну, й звичайно, лікарський склад клініки - він має бути високо фаховим. Адже прийняти пологи, які проходять без ускладнень, може навіть співробітник ДАЇ, принаймні їх цьому вчать.
Саме за впевненістю у безпеці для здоров’я дитини майбутні батьки й звертаються то комерційних закладів охорони здоров’я. Проте, на жаль, у нашому випадку клініка «ІСІДА» виявилась, по суті, лише дорогим готелем с медичним персоналом замість покоївок, портьє та швейцарів. Так, одним із важливих чинників забезпечення вдалих пологів є створення для породіллі комфортних умов. Чинник важливий, але не головний. Проте саме його «ІСІДА» висунула не перше місце.
Звичайно, ніхто не застрахований від форс-мажорних випадків, але розповідаючи цю історію, я лише хочу застерегти майбутніх батьків звертати увагу не тільки на розкручені «бренди» в медицині, а й добре переконатись у відповідності їх заявленому рівню.
А найбільше мені хочеться, щоб такі ситуації не траплялися в таких закладах, де все повинно бути спрямоване для досягнення головної мети: збереження життя!
PS
Вже після певного заспокоєння я, звісно, звернулась з листом до головного лікаря клініки «ІСІДА» з проханням надати пояснення про некоректно проведену пренатальну і перинатальну діагностику критичної вродженої вади серця у моєї дочки та з приводу неспроможності спеціалістів клініки «ІСІДА» надати професійну допомогу в лікуванні критичної вродженої вади серця в перинатальному періоді в ситуації, що загрожувала життю дитини.
Пройшло два місяці, й по сьогоднішній день адміністрація та керівництво клініки не надали жодного пояснення ситуації, що відбулась. Вони лише цікавилися… ні не здоров’ям дитини, що ви. Їм було цікаво, чи буде моя родина подавати позов на клініку до суду. Так ось, адміністрація клініки «ІСІДА» моя вам відповідь - Так! Обов’язково!"