(Untitled)

Oct 16, 2009 15:55

Miten saa suoramarkkinointikiellon?

Leave a comment

Comments 6

emmuzka October 16 2009, 13:24:28 UTC
Puhelintarjonnan rajoituspalvelu
0600 13404
Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 €/min +pvm, mahollinen jonotusaika maksuton), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite. Ainoastaan palvelunumeroon ilmoitetut rajoitukset kirjautuvat puhelintarjonnan rajoitusrekisteriin.

Toi toimii sit vain asiakkuusmarkkinoinliiton ASML:n myyjiin, muta kaikki ammattimaiset lehtimyyjät kuuluu siihen. Eli ei estä sitä että jos tilaatte vaikka Energia lehteä niin Talentumista ne voi soittaa suoraan ja myydä sulle niiden omaa Facta-lehteä. Mut kaikki perus-lehtimyynitsoitot on mulla loppunut kokonaan.

Reply

anckyria October 16 2009, 19:22:51 UTC
Yrityksille puhelinmarkkinoinnin rajoittaminen ei ymmärtääkseni välttämättä ole ihan yhtä suoraviivaista, eli toiminimenne saattaa poikia kaikenlaisia puhelinsoittoja jatkossakin.

Reply


jive75 October 16 2009, 14:46:57 UTC
Hoidin itse asian noin kuukausi sitten ja sen jälkeen on tullut vain yksi puhelu. Kolmessa kuukaudessa tiedon pitäisi päivittyä kaikille ASML:n myyjille.

Samalla rekisteriin ilmoitettiin myös mummo 78v, jolle DNA möi laajimman mahdollisen kanavapaketin mitä löytyy. Valittujen palojen ja Yves Rocherin krääsää oli virrannut jo pidemmän aikaa nurkat täyteen.

Reply

merisiili October 22 2009, 20:11:55 UTC
Mahtaakohan näin vanhoja juttuja enää kukaan lueskella... No, kommentoidaan silti. :)

Mulla on ollut kielto jo yli kolme vuotta, ei soittele kuin harvoin jotkut kerjääjät (kielto ei koske kuulemma niitä), ja niillekin mä sanon, että mulla on suoramarkkinointikielto, en tykkää häirikkösoitoista, kiitos hei. Osaan ihan itse antaa rahaa hyväntekeväisyyteen, jos nyt joskus sattuisi ylimääräistä olemaan (hah). Kielto pitää sitten muistaa uusia olikohan nyt kolmisen kuukautta ennen kolmen vuoden loppumista, muuten se raukeaa. Mä uusin hiukan liian myöhään, muutaman päivän määräajan umpeutumisen jälkeen, ja jo ehti pari myyjää kaivaa numeron listoilleen. On ne nopeita...

Meidän mummulle myytiin muinoin Apu-lehden tilaus puhelimessa. Eipä siinä sinänsä mitään, mummu tykkäsi ko. lehdestä, vaan kun sille tuli jo Apu kestotilauksena... Kiva äiteen ruveta peruuttelemaan, taisi hiukan pauhata, että ettekö te yhtään katso kelle näitä myydään, kaksi lehteä samaan talouteen!

Reply


smiral October 17 2009, 08:07:46 UTC
Joo, toimii aika hyvin. Olen ollut rekisterissä jo vuosia, ja soittoja tulee hyvin harvoin. Ilmoitin pojan just rekisteriin, puhelin saatu keväällä ja nyt oli numero löytänyt tiensä myyjien listoille. Puheluita tuli useita viikossa. Hän ei yleensä vastaa jos ei tunne soittajaa, joten myyjät ovat vetäneet vesiperän.

Reply

merisiili October 22 2009, 20:17:38 UTC
Siis kuinka nuorille ne oikeen jo soittelee!?! Ja mitä ihmettä tuon ikäiselle muka myydään? "Joko teille tulee Aku Ankka? Ai ei vai, voisitko kinuta isältä tai äidiltä tilauksen, pyydä vaikka synttärilahjaksi, nyt ois tämmöinen tosi edullinen tarjous..." Ei kai alaikäiset mitään saa tilata itse? Tai ainakin joskus hamassa menneisyydessä kaiken maailman tilauslomakkeissa vaadittiin huoltajan allekirjoitus.

Reply


Leave a comment

Up