קורט מן המרחב הציבורי בבוסטון

Oct 23, 2007 09:14


מערכת תחבורה ציבורית משוכללת, שגם בעלי הרכבים מעדיפים להשתמש בה. רחובות רחבים ונוחים לשימוש כלי רכב, גם אם אין חניה בשפע (ורובה מוסדרת בעזרת מדחנים). שבילי אופניים ומדרכות רחבות. עצים לצד בתי הסירות שעל גדת הנהר. קיום נינוח של הולכי רגל, רוכבי אופניים ונהגי מכוניות, זה לצד זה. העיר כולה היא החצר של הקמפוס ( Read more... )

Leave a comment

Comments 5

הייתי בארצות הברית לפני עשר שנים yael_cwen October 23 2007, 12:21:42 UTC


עשינו שם טיול קטן, ובוסטון נצרבה לי בראש כמקום שהייתי מוכנה לרדת מהארץ כדי לגור בו.

במנהטן - לא. נורא שם. בוסטון כן.

Reply


מזעזע. mousa October 23 2007, 15:15:11 UTC
לאן התגובות באתר הולכות?

Reply


winterinjune October 24 2007, 08:55:36 UTC


אכן בוסטון היא מהערים החביבות עלי בעולם.
אין פעם שאני מגיע לארצות הברית שאני לא מגיע בשלב כלשהו למשולש של כיכר הרווארד.

Reply


madsamrackham October 24 2007, 16:31:09 UTC
"I went to school in Boston. It's a wonderful city (and contradicting Spinal Tap, quite the college town). I spent an enjoyable four years there while acquiring my higher education. There are many great things I can say about Boston. Ease of driving, though, is not one of them. Yes, the city has amazing public transportation. Why? Because it has to. Driving through Boston is kind of like trying to go place to place through hedge mazes. Every street is narrow and one way with the most baffling sense of traffic flow I've ever seen ( ... )

Reply


הקו האדום של הרכבת התחתית הוא הקו המושלם anonymous January 8 2008, 22:20:41 UTC
אני חי זמנית בבוסטון ופריק של תחבורה ציבורית. חשוב לדעת שבבוסטון יש הצלחות גדולות וגם פיאסקואים לא קטנים. מערכת הרכבת התחתית בבוסטון היא מצוינת. בתור ישראלים שחולמים, ובצדק, מתי כבר תהיה מערכת כזו גם אצלנו צריך להבין שלקח בבוסטון כ-100 שנה כדי להקים אותה וכך גם בניו יורק. אילו היה צריכים פרנסי בוסטון להתחיל להקים כיום תחבורה ציבורית מאפס, כמו בגוש דן, הם לא היו בוחרים בפתרון של רכבת תחתית. העלויות גבוהות מדי, זמן הביצוע ארוך מדי, וההפקעות לחיי העיר בלתי מתקבלות על הדעת. כשהם השלימו לאחרונה קו חדש - הקו הכסוף (silver line) זהו קו של אוטובוסים מפרקיים רבי קיבולת שהם הייברידים (חשמל וגז) עם מנהרות יעודיות, כמו של רכבת תחתית. הקו האדום בבוסטון הוא מן הקווים הטובים ביותר בעולם. יש לכך מספר סיבות. הוא מחבר מספר רב של מוקדים ושימושי קרקע שונים כמו מרכז העיר, אוניברסיטאות, ומרכזי בילוי. המדד להצלחתו - הוא תמיד מלא בכל שעות היממה ולא רק בשעות העומס 8 בבוקר וחמש אחה"צ. אף על פי כן צריך להביט נכוחה ולומר המצוין הוא האויב של הטוב מאד. ישראל צריכה להקצות באופן יעודי מסלולים בלעדיים לתחבורה ציבורית ולא להמתין שנים ולחפור תעלות בלאומליך.

Reply


Leave a comment

Up