סטטיסטיקה ומיני עדכונים

Apr 18, 2010 17:42


אני לומדת די הרבה סטטיסטיקה הסמסטר, כולל קורסים שאני לא מחוייבת בהם. את חלקם אני לומדת כי בשנה הבאה יש סטטיסטיקה רב-משתנית ואני רוצה להיות מוכנה, חלקם כי החומר מעניין אותי, וחלקם כי חייבו אותי בהשלמות. תוצאה צפויה של העושר הזה היא הרמה בה אני שולטת בחומר הבסיסי (חוזרים עליו בכל קורס, פחות או יותר). תוצאה לא צפויה היא שפנו אלי מאגודת הסטודנטים בבקשה ( Read more... )

work, studies

Leave a comment

Comments 9

eumelia April 18 2010, 16:05:39 UTC
האם יש ביקוש לרשומות על טכניקות למידה יעילות ו/או על מושגים בסיסיים בסטטיסטיקה?

כן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reply


queenmab21 April 18 2010, 16:32:56 UTC
כן!!!!

Reply


antongarou April 18 2010, 16:43:40 UTC
חשבת להציג לה את זה בתור תחרות מול הכיתה?ניסיון "להשיג" אותם?

Reply

morin April 18 2010, 17:17:54 UTC

אני ממש לא בטוחה שמה שהיא צריכה זה להתחיל להשוות את עצמה לאחרים. בגדול אנחנו מעודדות כל אחד להשוות את עצמו רק לעצמו - 70 זה ציון גבוה מאד למישהו שקיבל 20 במבחן קודם, ונמוך למי שכבר ישב על 90. שלא לדבר על זה שהם מכיתות שונות ובתי ספר שונים.

Reply

הי, גם לי אין כוח _lux_aeterna_1 April 20 2010, 06:00:55 UTC
חשבת להציע לה לנוח כבר בקבר? :P

Reply

זה רעיון טוב morin April 20 2010, 20:51:23 UTC
.אני אנסה להשתמש בהומור כדי לגרור אותה לתוך הלימודים

Reply


תרגילים anonymous April 28 2010, 13:21:58 UTC
איזה חוסר מזל , לפני שנתיים השלכתי למחזור את כל החומר שהיה לי כיוון שהגעתי לתובנה שלעולם לא אלמד שוב את המבואות לסטטיסטיקה.

לעומת זאת, את יכולה להשתמש בתרגילים בספר שכתבתי יחד עם בני יקיר אי שם בשנות ה-90: מבוא לסטטיסטיקה למדעי החברה, הוצאת אקדמון. אני מחזיק בזכויות, ביחד עם בני. הבעיה היא שקשה להשיג את הספר, אם כי יש עותק בספריה הלאומית וגם בספריה של הר הצופים.

הנה השוס: לי יש גם עותק, אצלי בבית, בכפר סבא. את מוזמנת ליצור איתי קשר ולשאול אותו.

יוסי לוי
http://www.sci-princess.info/

ודרך אגב - אשמח לראות רשימות על טכניקות למידה יעילות.

Reply

!רוב תודות morin April 28 2010, 16:20:18 UTC

אבקש מגיסתך איילת את הטלפון שלך ואתקשר בימים הקרובים. המון תודה!

Reply


כמה רעיונות לעבודה עם הילדה האחת m_rejoicing June 27 2010, 22:08:27 UTC
לא משהו בדוק על אנשים שהם לא אני, אבל אולי זה יעבוד גם עליה:
א. להמחיש לה את הבעיה. למשל: לתת לה לענות על שאלה בכתב ובעל פה ולהקליט אותה, להראות לה את ההבדלים, להראות לה בעיניה מה מתפספס בדרך, שהיא יודעת את החומר אבל שזה לא עובר בתשובה שלה. אולי לתת לה להקיף בעיגול את החלקים הבעייתיים כדי להמחיש לה שהיא *יכולה* לתקן את זה, ושעוד כמה דקות מול התשובה יכולות לשפר אותה ועד כמה.
ב. לעבוד על יכולות הניסוח שלה בדרכים שאינן קשורות ללימודים: כתיבה יוצרת, כתיבת מכתבים, יומן, שירה, חריזה... להגיע מתוך זה לרעיון של סדר, של נקודות שרוצים להעביר ודרך בהירה לעשות את זה, ומשם לטכניקה.
ג. להתחיל בלתת לה לתקן טקסטים של אחרים: אם היא אוהבת לעזור, ויודעת את החומר, אולי לשדך אותה לתלמידים חלשים, לעזור להם בכתיבת עבודות. בכך שהיא תערוך אותן, תעזור להם למצוא טעויות ולסדר את הרעיונות שלהם - הם ירוויחו עזרה, היא תרוויח טכניקה שתוכל בהמשך ליישם על עצמה. אם היא לא הטיפוס לזה, אולי טקסטים של זרים (אפשר לקחת טקסטים משעשעים ו"לבלגן" אותם, להפוך את הסידור של הטקסט למשחק, כמו פאזל).

Reply


Leave a comment

Up