Немножко разнообразия наконец.
Колпаки тем не менее где-то все равно попадаются, да и картинки все равно остались от предыдущих тем, но хоть так.
Wapenschild met stier en vrouwelijke personificaties, Pieter de Jode (I), after Francesco Vanni, 1590 - 1632
Rm Vrouwelijke personificatie van werelddeel Europa voorgesteld als vrouw in wapenrusting op stier, Cornelis van Dalen (II), 1648 - 1664
Rm Op een groot plein ziet een menigte Turken toe hoe Mahomed een boek losmaakt dat door een stier tussen de horens wordt gehouden, Caspar Luyken, 1696
Rm Allegorie op de macht van Groot-Brittannië, 1787, William Hincks, 1787
Rm Decoratie bij het huis van de heer J. Bolten te Amsterdam, 1766, Noach van der Meer (II), 1776
Rm Personificatie van de Kunsten aan haar schrijftafel, Simon Fokke, 1722 - 1784 (Персонификация искусства. Искусство справа.)
Rm Afrikaans landschap, anonymous, 1650 - 1700
Rm Het Roomse Rad van Avontuur, 1705, Carel Allard (attributed to), 1706 - 1707
Rm Paris, Oenone en Cupido, Heinrich Aldegrever, 1551
RmЗабавно, что есть
точно такая же картинка, но названная Парис, Венера и Купидон.
Titelpagina voor A. Loosjes, Het leven van Hillegonda Buisman, 1825, Jacob Ernst Marcus, after Gerrit Jan Michaуlis, 1825
Rm An Emblem of ye Athenian Society
Satire on the gullible; frontispiece to Charles Gildon, "History of the Athenian Society" showing a table behind which sit twelve men (A), one a poet, one a physician and one a lawyer, each with a paper in front of him; on the other side of the table, men and women deliver notes with their enquiries. They include: a lady in a mask (B); another with a lapdog (C); a gentleman holding a cross-staff pointing towards the sky (D); a sailor (E); a geometrician (F) who examines a globe by means of a compass and scale; a lawyer (G). Below is a less genteel crowd (H), including many women, two of whom are being beaten by men, and another who herself beats a man; the latter cries out, "Help, help noble Athenians"; to their left, a man (I) is prevented by an angel from stabbing himself and another prepares to hang himself. Below is a country road with horses and carriages and views of Oxford and Cambridge on either side. At the right hand end of the table, a man (K) delivers a coffee pot to the members of the Society. In the upper register, left, a representation of the fable of the "catspaw": a monkey (L) forces a cat to take nuts from a brazier, beside which is a post office stamp for letters, and above a view of Athens; on the right, is an emblematic view (M) with a mermaid, a watchtower or still, a flying dragon, salamander, a shooting star, three suns and a pyramid, and above a view of Rome; in the centre is the title within a cartouche supported by angels and surmounted by a raven (N; the publisher's shop sign)
Published by John Dunton, Print made by Frederick Hendrik Van Hove. London, 1692
BmВесьма загадочная картинка с не очень внятными разъяснениями истории ее появления, как результата какой-то реальной мистификации. Картинка тут из-за человечка с предметом, похожим на крест, который он держит как подзорную трубу. Может, это тоже какая-нибудь шутка, не знаю :).
Да, а прочтя "обезьяна (L) заставляет кошку брать орехи из жаровни, рядом с которой находится штамп для писем почтового отделения", задумалась, когда почтовые отделения начали ставить штампы.