Dar kartą apie prasilenkimą, arba Kaip pasiklysti tarp laivo bortų, girdint varpų skambėjimą

May 04, 2010 10:07

Kai skaitančiųjų (nors ne visuomet perskaitančių) yra, o diskutuojančiųjų kitąkart pritrūksta (juk ne kiekvienas komentaras - disputas... ypač, kai Ginaitė ne visuomet komentarą gi palieka), tai va tenka kitąkart temą susirasti pačiam, juolab, kad požiūriai į vieną ir tą patį dalyką gali skirtis. Tame nieko blogo - apie požiūrių skirtumus kalbant. ( Read more... )

žuvėdai, sąvokos, punks ain't dead yet, docentas, trakai, hansa, piratai, gå i viking, baltija, ugninis vanduo, pamokėlė, odisėjas, pokštai, tallships, viduržemio jūros, pirmeiviai, marinistinės tradicijos, navigacija, kuršiai, antika, ginaite lj, arbusis lt, istorija, lokyz lj, valtys, artūras dovydėnas, burvaltės

Leave a comment

Comments 16

arbusis May 4 2010, 08:34:53 UTC
!

Reply

nauticalis May 4 2010, 08:38:02 UTC

anonymous May 4 2010, 09:39:05 UTC
o galima butu paprasyti nuorodu i saltinius, kuriais remiates pasakodamas taisykliu radimosi istorija? ar si teorija yra tamstos isgalvota? (turiu pripazinti ji skamba visai itikinamai) d.

Reply

nauticalis May 4 2010, 09:50:58 UTC
O galite nurodyti šaltinius, paneigiančius mano pasakojimą ir teiginius? ;)

Reply

anonymous May 4 2010, 10:37:32 UTC
as nemeginu uzgincyti tamstos teiginiu. nesu isigilinusi i si klausima ir pripazistu kad diskutuoti sia tema negaliu. tiesiog istorija yra toks mokslas, kuris reikalauja saltiniu. kitaip bet kas galetu prikurti kokiu tik nori fantastiskiausiu teoriju ir mustis i krutine "koks as protingas" vien del to kad neegzistuoja priestaraujanciu irodymu. zinoma galima kelti irodymais nepagristas hipotezes, taciau deretu nurodyti kad tai tera asmenine nuomone. velgi tai jokiu budu ne priekaistas - tai tamstos blogas ir galite cia rasyti ka tiktais norite ir kaip tik norite. man paprasciausiai buvo smalsu is kur emete savo teorija. tamstos atsakas leidzia spresti kad saltiniu nurodyti negalite. aisku. supratau. aciu ir uz toki atsakyma. d.

Reply

nauticalis May 4 2010, 11:46:39 UTC
Bandau įsivaizduoti žmogų, kuris pasidėtų visus savo “šaltinius“ po ranka, nes gal kažkam prireiks po kokių dešimties metų... :D

Pasigūglink - nu gal kokį ir pati rasi? ;)

Bandau netgi suprasti, kuriam mano loginiam argumentui aukščiau reiktų kokio manuskripto? Ar reikia kažkokio šaltinio, kad vairas dešinėje? Ar kad joks laivas neturėjo falškilio, kaip dabartinės jachtos? Ar dar kam kitam, nesupratau? Iš viso, kuriam faktui ar mano argumentui reikalingas autoritetingos istorinės nuomonės pagrindimas??? Prašome bakstelėti pirštu!

O dar geriau, tai ne tik bakstelėti į teiginį, bet ir ginčijant jį pateikti savo argumentą su nuoroda ir šaltiniu. Tuomet ir aš pateiksiu savus. Disputo vardan, o ne “atėjau ir prikibau, nes tai alternatyvus trolinimo būdas“. Ir va tuomet aš irgi pasivarginsiu paieškoti.

Ar tai, kad anas teisėjas prikūrė fantazijų, leidžia teigti, kad mano teiginiai, parašyti laisva forma ir nepretenduojantys į akademinį veikalą, dabar staiga yra mažiau vertingi, nes “o kas aš toks?“ ;)

Reply


ginaite May 4 2010, 13:43:42 UTC
Taip jau yra su tom kalbainiškom filologinėm versijom, kad jos, palyginti su romantiškomis ar kaip nors kitaip išradingomis (vadinamomis liaudies etimologija), būna nykios ir nuobodžios: balsių kaita, priebalsių asimiliacija, garsų redukcija... ir panašūs keiksmažodžiai. Bet tikrovė visada nykesnė už fantazijas.

Kad įpareigojai mane palikt komentarą :), tai radau filologinį kabliuką, bet su laivų pasauliu nesusidūrusiam žmogui čia sunku ką pakomentuoti, tik suvoki, kiek daug įdomaus nežinai ir nesupranti. Pavyzdžiui, niekad nesupratau, kokios problemos jūroj laivams prasilenkt - ką, vietos maža?

O „tikri“ buriuotojai tai jau tikrai dabar tave pakartų ant rėjų pagavę :)

Reply

nauticalis May 4 2010, 14:50:35 UTC
Tai kur tie kabliukai, kur??? :) Gal ir tave tuo pačiu kars? ;)

Laivai prasilenkia. Bet būna, kad kursai kertasi ir kaip tyčia galima susidurti. Tuomet ir žiūrima, kuris pirmesnis.

Šiaip jau, šios taisyklės aktualesnės, aišku, priekrantėse ir intensyviuose laivybos keliuose. Plačioje jūroje kitąkart laivas paliekamas tik autopiloto valiai...

Reply

ginaite May 4 2010, 16:55:49 UTC
Kabliukas tas, kad man kalbainiška (anot tavęs) versija starboard < steer „vairuoti“ atrodo daugiau bendro turinti su realybe negu „žvaigždžių“ teorija.

Kitas kabliukas galėtų būti toks:
> navigare necesse est, vivere non est necesse (lot.) - “naviguoti yra gyvybiškai [būtina], gyventi nėra būtina“.
Ne tą žodį vertime paėmei į laužtinius skliaustus - lotyniškoj frazėj nėra žodžio „gyvybiškai“, taigi jį reikia imt į skliaustus, o „būtina“ - yra (necesse est). Ir ne „naviguoti“ vertime turėtų būti, o „plaukioti“.

Čia tik šiaip, kadangi paprašei kabliukų :) O iš tikrųjų turėjau omeny tuos tavo tekstų filologinius ir istorinius pasažus, kuriuos tik ir galiu pakomentuoti, o ne bortus, rėjas, krenavimus etc. Tiesa, visada apstu universalių įvaizdžių - linksmakočiai, mergos, žalias vynas... :)

Reply

nauticalis May 4 2010, 17:35:34 UTC
Ai, ten gi apie žvaigždes - bajeris buvo! :D Taigi taip ir parašiau!

Gali būti, kad asimiliacija - aš to ir neginčinu. Bet ten versiją ne dėl kalbainiškumo kritikavau, o būtent dėl techninių dalykų: kreno ir pan. O taisykles irgi dėl to dėl kitų priežasčių paaiškinu, ir, tikiuosi, įtikinamiau ir logiškiau.

Lotynišką frazę pataisysiu pagal tavo pastabas - ačiū!

Bet tai komentuok drąsiai - ir man smagiau... ;)

Reply


Leave a comment

Up