Ні, радий був би дізнатися. Здається, раніше там була вузькоколійка, одна з багатьох вузькоколійок Поділля, від яких нині лишилася тальки ділянка Рудниця-Голованівськ. Вже не знаю, чи йшла вона кудись далі.
Це якщо транслітерувати. Якщо ж йти за значенням назви вокзалу, то названий він за відомою нам Аустерліцькою битвою. Віденські й Варшавські вокзали теж не транслітеровані, а перекладені =)
Мудрьона можлива, й, мушу визнати, дуже корисна, але у транзитних потягів з півночі (П'ятихаток-Знам'янки) на південь (Нікополь-Запоріжжя) буде цілих три зупинки на 600-тисячне місто. Невідомо, чи таке можна буде пролобіювати.
Враховуючи те, наскільки повільно їдуть поїзди від Рокуватої до Кривий Ріг-Головного, то впихнути 5 хв зупинки на Мудрьоній і в той же час прискорити швидкість руху с 40 до 50 км/год (швидкість на око, згадуючи останню поїздку в Кривий Ріг і як поїзд повзе на цьому відрізку, воно +- десь так), то це не така вже і проблема
Там багато стрілок і є одноколійні вставки, одним клацанням пальців цього не зробиш. Потрібні нові колії і швидкісні стрілки, щоб пришвидшити рух. Плюс, є клопіт із тим, що Мудрьона - це трошки дупа світу Кривого Рогу.
Щодо Парижу, незважаючи на мережу залізничних тунелів RER, наскільки мені відомо, в далекому сполученні вони не використовуються і для пасажирів таких поїздів все одно необхідно робити пересадку. Хоча з іншого боку, з розвитком дешевих авіаперельотів це не така проблема і вигідніше та швидше зробити переліт на умовному маршруті Брюссель-Ніцца, ніж використовувати залізничне сполучення
Для дальняку не використовуються, їм достатньо приміського і агломераційного сполучення, щоб перетворювати в ранковий пік вузол "Шале - Ле-Аль" на підземний Вавилон. Втім, TGV мають транзитну лінію з півночі на південь повз Париж, через Діснейленд і аеропорт Де Голля, за логікою, десь би і наскрізні потяги без пересадок мали б бути.
1) Не знаю, чи заходите ви сюди, але хочу внести декілька правок щодо Харкова.
У Харкові наразі є 5 залізничних вокзалів (офіціально - саме вокзали, з начальником вокзалу, а не просто станція із будівлею і т.д). Пов'язано це з тими самими імперськими часами, коли Харків став 3 за величиною вузлом після "сталіц" із перетинанням декількох залізниць.
Той, що ви окреслили як "Центральний" (хоча він і є головним по своїй суті) -це Харків-Пас, він же вокзал "Південних залізніць", тому "в народі" він і називається Південним - так навіть станцію метро біля даного вокзалу назвали. Звідси прямують шляхи на північ на болота, на південь - Лозову, де історичні шляхи розходяться на Азовський хід (через Слов'янськ-Горлівку до Таганрогу) та Севастопольський (через Запоріжжя у Крим) - це Курсько-Харково-Севастопольська залізниця. Лінія має 2 депо (Харків-Головне та Харків-Сортувальний) та власну сортувальну станцію (Харків-Сортувальний).
Сюди ж підвели гілку від Миколаєва Харково-Миколаївської залізниці (через Полтаву - Кременчук - Долинську), хоча
( ... )
2. Другим вокзалом у місті став Балашовський Харково-Балашовської залізниці. Колія пролягає на схід у напрямку Куп'янська, Лисичанська та інших міст. Одразу ж біля цього вокзалу виник Паравозобудівний завод, і для з'єднання з іншими залізницями було прокладені колії до станцій Південних залізниць - баварську до станції Нова Баварія і новоселівську - до станції Новоселівка (нині це парк Харків-Пас, але колії зберегли свої назви). Так як Харків для цієї гілки був кінцевою точкою, депо тут не планувалось, а вантажні операції здійснювались тут же, на станції Харків-Балашовський. Перша лінія міського трамваю прямувала саме до Балашовського вокзалу, а до 1978 року існувала міська електричка, що з'єднувала Південний та Балашовський вокзали. З Балашовського вокзалу прямували як приміські поїзди (тобто це була кінцева зупинка), так і далекого сполучення. До 2022 року поїзд 19/20 Київ - Попасна проходив саме через Балашовський вокзал, без заходу на Південний. У 2023 вокзал перейменовано на Слобідський.
3. Якщо подивитись на мапу міста, то західна, центральна, східна та південна частини мають купу залізниць та вокзалів. 4 з 5 (окрім Основи) мають біля себе станцію метро. З Салтівки зручніше добиратися до Лосєвого трамваєм чи автобусом, ніж їхати через все місто на Південний. З південних районів зручніше дістатися Основи, Балашовського (Слобідського) чи Донецького (Левади) вокзалів.
Щодо вашої пропозиції зробити ще один вокзал із витягуванням туди потягів "біля Олексіївки". Тут декілька нюансів. 1. Олексіївка не другий масив по розмірам у місті, там проживає близько 100 тисяч осіб ("всього" як Ужгород розміром, гг). Другим є агломерація Нові Доми - Селекційна - ХТЗ, там більше 200 тисяч. Це непомітно, бо мікрорайони підпорядковані різним адміністративним районам. 2. Із району Сортувальної немає дороги на Олексіївку. Їхати або через 2-полосну окружну без громадського транспорту, або через центр - що означає повертатися майже назад до вокзалу Харків-Пас (Південний).
Існує думка, що всі вокзали Харкова, окрім Південного - незручні, але
( ... )
Comments 22
Reply
Здається, раніше там була вузькоколійка, одна з багатьох вузькоколійок Поділля, від яких нині лишилася тальки ділянка Рудниця-Голованівськ. Вже не знаю, чи йшла вона кудись далі.
Reply
Reply
(The comment has been removed)
Reply
Щодо Кривого Рогу, то я би додав зупинку на Мудрьоній - близьке розташування до центру (а саме 95-го кварталу) і пересадка на швидкісний трамвай
Reply
Віденські й Варшавські вокзали теж не транслітеровані, а перекладені =)
Мудрьона можлива, й, мушу визнати, дуже корисна, але у транзитних потягів з півночі (П'ятихаток-Знам'янки) на південь (Нікополь-Запоріжжя) буде цілих три зупинки на 600-тисячне місто. Невідомо, чи таке можна буде пролобіювати.
Reply
Reply
Плюс, є клопіт із тим, що Мудрьона - це трошки дупа світу Кривого Рогу.
Reply
Хоча з іншого боку, з розвитком дешевих авіаперельотів це не така проблема і вигідніше та швидше зробити переліт на умовному маршруті Брюссель-Ніцца, ніж використовувати залізничне сполучення
Reply
Втім, TGV мають транзитну лінію з півночі на південь повз Париж, через Діснейленд і аеропорт Де Голля, за логікою, десь би і наскрізні потяги без пересадок мали б бути.
Reply
Reply
Проходячи в парі десятків км від центру Парижа, але мають =)
Reply
1) Не знаю, чи заходите ви сюди, але хочу внести декілька правок щодо Харкова.
У Харкові наразі є 5 залізничних вокзалів (офіціально - саме вокзали, з начальником вокзалу, а не просто станція із будівлею і т.д). Пов'язано це з тими самими імперськими часами, коли Харків став 3 за величиною вузлом після "сталіц" із перетинанням декількох залізниць.
Той, що ви окреслили як "Центральний" (хоча він і є головним по своїй суті) -це Харків-Пас, він же вокзал "Південних залізніць", тому "в народі" він і називається Південним - так навіть станцію метро біля даного вокзалу назвали. Звідси прямують шляхи на північ на болота, на південь - Лозову, де історичні шляхи розходяться на Азовський хід (через Слов'янськ-Горлівку до Таганрогу) та Севастопольський (через Запоріжжя у Крим) - це Курсько-Харково-Севастопольська залізниця. Лінія має 2 депо (Харків-Головне та Харків-Сортувальний) та власну сортувальну станцію (Харків-Сортувальний).
Сюди ж підвели гілку від Миколаєва Харково-Миколаївської залізниці (через Полтаву - Кременчук - Долинську), хоча ( ... )
Reply
2. Другим вокзалом у місті став Балашовський Харково-Балашовської залізниці. Колія пролягає на схід у напрямку Куп'янська, Лисичанська та інших міст. Одразу ж біля цього вокзалу виник Паравозобудівний завод, і для з'єднання з іншими залізницями було прокладені колії до станцій Південних залізниць - баварську до станції Нова Баварія і новоселівську - до станції Новоселівка (нині це парк Харків-Пас, але колії зберегли свої назви). Так як Харків для цієї гілки був кінцевою точкою, депо тут не планувалось, а вантажні операції здійснювались тут же, на станції Харків-Балашовський. Перша лінія міського трамваю прямувала саме до Балашовського вокзалу, а до 1978 року існувала міська електричка, що з'єднувала Південний та Балашовський вокзали. З Балашовського вокзалу прямували як приміські поїзди (тобто це була кінцева зупинка), так і далекого сполучення. До 2022 року поїзд 19/20 Київ - Попасна проходив саме через Балашовський вокзал, без заходу на Південний. У 2023 вокзал перейменовано на Слобідський.
Третім вокзалом став вокзал Північно- ( ... )
Reply
3. Якщо подивитись на мапу міста, то західна, центральна, східна та південна частини мають купу залізниць та вокзалів. 4 з 5 (окрім Основи) мають біля себе станцію метро. З Салтівки зручніше добиратися до Лосєвого трамваєм чи автобусом, ніж їхати через все місто на Південний. З південних районів зручніше дістатися Основи, Балашовського (Слобідського) чи Донецького (Левади) вокзалів.
Щодо вашої пропозиції зробити ще один вокзал із витягуванням туди потягів "біля Олексіївки". Тут декілька нюансів. 1. Олексіївка не другий масив по розмірам у місті, там проживає близько 100 тисяч осіб ("всього" як Ужгород розміром, гг). Другим є агломерація Нові Доми - Селекційна - ХТЗ, там більше 200 тисяч. Це непомітно, бо мікрорайони підпорядковані різним адміністративним районам. 2. Із району Сортувальної немає дороги на Олексіївку. Їхати або через 2-полосну окружну без громадського транспорту, або через центр - що означає повертатися майже назад до вокзалу Харків-Пас (Південний).
Існує думка, що всі вокзали Харкова, окрім Південного - незручні, але ( ... )
Reply
Leave a comment