Це твердження міцно увійшло в усі енциклопедії і у кожному новому виданні можна прочитати, що "Київський трамвай-перший у Російський імперії та другий у Європі..."
Щодо першого твердження - то тут сумнівів немає жодних. А от щодо другого у Європі...
Факти-річ вперта, каже народна мудрість. Що ж виходить насправді?
Першою за відкриттям у світі є Берлінська трамвайна мережа - вона діє і сьогодні. Але між 1881 та 1892 роками - тобто датами появу трамваю у Берліні та у Києві - 11 років. Що, невже більше ніде не будувалися трамваї?
Будувалися і до того ж у великій кількості! Звісно, найбільше споруджувалися системи на кінній, паровій, бензиновій, канатній тязі... Та для нашої розвідки має значення лише мережі електричного трамваю.
Нижче наведу перелік міст із датами відкриття і там, де треба, закриття трамвайного руху.
16 травня 1881 Берлін
15 листопада 1883-30 вересня 1949 Портруш
4 серпня 1883 Брайтон
17 жовтня 1883-31 березня 1932 Модлінг-Гінтербрюль
18 лютого 1884 Франкфурт-на-Майні
12 вересня 1885 Блекпул
1 жовтня 1885-10 січня 1948 Бесбрук
6 лютого 1886-1905 Карстайрс
6 червня 1888-19 січня 1958 Монтре
30 липня 1889 Будапешт
22 червня 1890 Бремен
7 січня 1890-17 березня 1956 Клермон
24 квітня 1891 Галле
18 липня 1891 Прага
22 лютого 1892 Гера
13 червня 1892 Київ
Тобто, Київський трамвай, маючи поважний вік, є не другим, а шістнадцятим за часом відкриття у Європі і десятою за віком діючою трамвайною системою Європи.