В одной из недавних дискуссий в ЖЖ был затронут вопрос о христианском отношении к борьбе за власть и социальную справедливость. Вопрос не праздный. Особенно в нынешнее, весьма неспокойное, время.
Отрицательное отношение Христа к борьбе за власть совершенно очевидно:
«Иису́съ у́бо разумѣ́въ, я́ко хотя́тъ прiити́, да восхи́тятъ его́ и сотворя́тъ его́ Царя́, отъи́де па́ки въ го́ру еди́нъ» (Ин 6:15).
Не менее очевидно и Его отношение к борьбе за социальную справедливость.
Разве противостоял Христос Своему, в высшей степени несправедливому, распятию на Кресте?
Можно ли принять как справедливое прощение Христом разбойника, распятого одесную Него?
Разве по справедливости, а не по милости Божией, наследуется Царство Небесное? Ведь известно:
«А́ще рече́мъ, я́ко грѣха́ не и́мамы, себе́ прельща́емъ, и и́стины нѣ́сть въ на́съ» (1Ин 1:8).
И можно ли заподозрить в нехристианском отношении любимого ученика Христа, сказавшего:
«Не люби́те мíра, ни я́же въ мíрѣ: а́ще кто́ лю́битъ мíръ, нѣ́сть любве́ о́тчи въ не́мъ: я́ко все́, е́же въ мíрѣ, по́хоть плотска́я и по́хоть очи́ма и го́рдость жите́йская, нѣ́сть отъ Отца́, но отъ мíра сего́ е́сть. И мíръ прехо́дитъ, и по́хоть его́, а творя́й во́лю Бо́жiю пребыва́етъ во вѣ́ки» (1Ин 2:15-17)?
Поэтому, как бы нам ни хотелось взбунтоваться против богомерзкой власти и ее античеловеческих деяний, не станем так поступать.
Это, отнюдь, не означает, что мы не должны давать оценку деяниям человеческим: «не суди́те на лица́, но пра́ведный су́дъ суди́те» (Ин 7:24).
Единственным путем противостояния нынешней мерзости является построение плотины христианской нравственности, которая только и может остановить течение этих нечистот.
Впрочем, в реальности и этот путь представляется невозможным:
Евангелие уже проповедано, но подавляющим большинством ныне живущих не принято.
Что же остается христианину? - Помнить грустные, но верные, слова русского святого Игнатия Брянчанинова:
«Отступление попущено Богом: не покусись остановить его немощною рукою твоею. Устранись, сохранись от него сам, и этого с тебя достаточно. Ознакомься с духом времени, изучи его, чтобы, по возможности, избегнуть влияния его».
Если же представленная здесь аргументация покажется кому-то неубедительной, пусть укажет на опровергающие ее слова или дела Спасителя. Но лучше бы ему не заниматься пустыми изысканиями.
P.S.
«И рече́ Бо́гъ: сотвори́мъ человѣ́ка по о́бразу На́шему и по подо́бiю» (Быт 1:26).
«Глаго́ла ему́ Иису́съ: а́зъ е́смь пу́ть и и́стина и живо́тъ» (Ин 14:6).
«Глаго́ляй, въ не́мъ пребыва́ти, до́лженъ е́сть, я́коже о́нъ ходи́лъ е́сть, и се́й та́кожде да хо́дитъ» (1Ин 2:6).
«Молю́ же ва́съ: подо́бни мнѣ́ быва́йте, я́коже а́зъ Христу́» (1Кор 4:16).
«Возлю́бленнiи, ны́нѣ ча́да Бо́жiя есмы́, и не у́ яви́ся, что́ бу́демъ: вѣ́мы же, я́ко, егда́ яви́тся, подо́бни ему́ бу́демъ, и́бо у́зримъ его́, я́коже е́сть" (1Ин 3:2).
«Мы́ же вси́ открове́ннымъ лице́мъ сла́ву Госпо́дню взира́юще, въ то́йже о́бразъ преобразу́емся отъ сла́вы въ сла́ву, я́коже отъ Госпо́дня Ду́ха»" (2Кор 3:18).
«И то́й да́лъ е́сть о́вы у́бо апо́столы, о́вы же проро́ки, о́вы же благовѣ́стники, о́вы же па́стыри и учи́тели, къ соверше́нiю святы́хъ, въ дѣ́ло служе́нiя, въ созида́нiе тѣ́ла Христо́ва, до́ндеже дости́гнемъ вси́ въ соедине́нiе вѣ́ры и позна́нiя Сы́на Бо́жiя, въ му́жа соверше́нна, въ мѣ́ру во́зраста исполне́нiя Христо́ва: да не быва́емъ ктому́ младе́нцы, вла́ющеся и скита́ющеся вся́кимъ вѣ́тромъ уче́нiя, во лжи́ человѣ́честѣй, въ кова́рствѣ ко́зней льще́нiя: и́стинствующе же въ любви́, да возрасти́мъ въ него́ вся́ческая, и́же е́сть глава́ Христо́съ, изъ него́же все́ тѣ́ло, составля́емо и счинѣва́емо прили́чнѣ вся́цѣмъ осяза́нiемъ подая́нiя, по дѣ́йству въ мѣ́рѣ еди́ныя коея́ждо ча́сти, возраще́нiе тѣ́ла твори́тъ въ созда́нiе самаго́ себе́ любовiю. Сiе́ у́бо глаго́лю и послу́шествую о Го́сподѣ, ктому́ не ходи́ти ва́мъ, я́коже и про́чiи язы́цы хо́дятъ въ суетѣ́ ума́ и́хъ, помраче́ни смы́сломъ, су́ще отчужде́ни отъ жи́зни Бо́жiя, за невѣ́жество су́щее въ ни́хъ, за окамене́нiе серде́цъ и́хъ: и́же въ неча́янiе вло́жшеся, преда́ша себе́ студодѣя́нiю, въ дѣ́ланiе вся́кiя нечистоты́ въ лихоима́нiи. Вы́ же не та́ко позна́сте Христа́: а́ще у́бо {поне́же} слы́шасте его́ и о не́мъ научи́стеся, я́коже е́сть и́стина о Иису́сѣ: отложи́ти ва́мъ, по пе́рвому житiю́, ве́тхаго человѣ́ка, тлѣ́ющаго въ по́хотехъ преле́стныхъ, обновля́тися же ду́хомъ ума́ ва́шего, и облещи́ся въ но́ваго человѣ́ка, со́зданнаго по Бо́гу въ пра́вдѣ и въ преподо́бiи и́стины» (Еф 4:11-24).