Seminaras "Finansinių vaiko įgūdžių ugdymas šeimoje" - išplėstinis variantas

Mar 28, 2011 17:05



2011.02.22 dalyvavau Investuok organizuotame seminare "Finansinių vaiko įgūdžių ugdymas šeimoje". Lektorius Vytautas Šulcas. Daugiau oficialios info apie seminarą: http://www.facebook.com/home.php#!/event.php?eid=176327432411301Mokymų turinys:
Pilnas tekstas
Pirma diena:
1. Ką daryti, jei 'trūksta pinigų'
2. Problemų utilizavimas
3. Pozityvus mastymas
4. Motyvacija

Antra diena
5. Tikslai: tikslų formulavimas, užduočių planavimas
6. Pinigai tik instrumentas
7. Skatinimai ir bausmės: su nauda vaikui ir santykiams šeimoje.
8. Šeimos bankas.

Toliau yra mano mintys ir pastebėjimai, gal kiek padrikai, bat pagrindinės man aktualios mintys, kurias užfiksavau. 
Ateityje išgryninsiu ir paliksiu tik esmines mintis.
Visų kursų pagrindinė mintis, kad nėra problema pinigai ir vaikų santykis su pinigais. Problema yra tėvų ir vaikų santykiai. Jei šiuose santykiuose nėra problemų, tai nėra ir vaikų problemos su pinigais. Viskas yra mūsyse :)
  1. Aš negaliu Jūsų išmokyti, bet galiu Jums padėti išmokti.
  2. Yra vienintelis kvailas klausimas - tai neužduotas klausimas.
  3. Finansinis vaikų ugdymas yra ne tam, kad vaikai būtų turtingi, o tam, kad vaikai būtų laimingi.
  4. Yra kuriamas nacionalinis tėčio bankas (http://www.seimosbankas.lt/blog/?page_id=2), prie kurio bus galima prisijungti internetu. Prie to paties internete radau knygą "Pirmasis tėčio bankas" (http://super.lt/product/8526/pirmasis-tecio-bankas). Tiesa pasakius žinau ar tai susiję - prie progos paklausiu Vytauto.
  5. Vaikai jausdami virtualų tėvų buvimą šalia yra drąsesni ir saugesni, bet tik iki tol kol nemeluoja.
  6. Norint atsikratyti blogos reklamos įtakos, vienas iš būdų ją žiūrėti su vaiku kartu ir aptarinėti: kas patiko - kas ne, kuo patikėjom - kuo ne, kas teisybė - kas ne. Tai pakeičia požiūrį į reklamą.
  7. Kai vaikai užsikepa pirkti šlamštą (mūsų suaugusiųjų akimis) ar tai ko nenorim pirkti, bet pritrūksta argumentų atsakyti, galima panagrinėti detaliau poreikį, kaip pvz. coca-cola - paskaitom sudėtį, ko tau reikia? cukraus - perkam cukraus, vandens - perkam vandens, gazo - perkam gazuoto vandens. Čipsai - reikia bulvių - perkam bulvių, reikia džiovintų bulvių - džiovinam bulves, reikia druskos - perkam druskos. Reikia E?
  8. Kuo anksčiau vaikai pradės ginčytis vaikas - tuo greičiau vaikai taps savarankiškesni ir brandesni. Nereikia slopinti ginčų, reikia argumentuotai ginčyti ir jokiu būdu ne iš jėgos pozicijos. Pripažinkit praleimėjimą, prieš rimtesnius argumentus. Tai didelė tiek jūsų tiek vaiko pergalė!
  9. Negalima įrodyti teisingumo neteisėtu keliu. Suklydot - atsiprašykit vaiko!
  10. Vaikai mokosi ne iš to ką sakome, o iš to ką jie mato.
  11. Atiduokit vaikams funkciją nuspręsti ką jūs darote negerai.
  12. Banduros kreivė. Kaip galima gauti naudos iš mokymų.
  13. Negalima išspręsti problemos tame lygmenyje, kuriame ji buvo iškelta. Enšteinas.
  14. Laiko trūksta tada kai kažką darome, t.y. jo netrūksta tada kai nieko nedarai. Ši problema yra tiktai prioritetų klausimas - ką darom, ko nedarom.
  15. Šypsenos diena - vieną kartą savaitėje! (Viską ką darome, kalbame - tik su šypsena).
  16. Jei tėvai nelaimingi - vaikai negali būti laimingi.
  17. Tu namų darbus darysi prieš filmukus ar per filmukus?
  18. Aš planuoju gyventi amžinai, kol kas viskas vyksta pagal planą.
  19. Vaikas turi teisę gauti visko ko reikia pas tėvus, ko reikia pap
  20. Yra du tingėjimo būdai: vienas kai tingi ir visą tą laiką žinai, kad reikės vis tiek tai padaryti, kitas kai padarai ir tada ramiai tingi.
  21. Problema yra situacija, kurios nenorime išspręsti.
  22. Atsotogose nėra žodžio reikia.
  23. Šeimoje problemų sprendimas turi būti tik pagal pozityvaus mastymo klausimyną.
  24. Nėra problemų - yra tik galimybės.
  25. Tu nieko negali motyvuoti, gali tik padėti susirasti vidinius motyvus.
  26. Yra tik du baziniai motyvai: Skausmo vengimas ir malonumo siekimas, visa kita tik išvestiniai (Maslow ir etc.)
  27. Papirkinėjimas ir gasdinimas nėra motyvacija.
  28. Knygos: "Mano nuostabioji ateitis" (http://www.patogupirkti.lt/book/book.asp?ISBN=9955-9682-2-2) ir "Žaidimai, kuriuos žaidžia verslo rykliai" (http://www.kriso.lt/Games-Business-Experts-Play-Winning-Games/db/9781899836727.html)
  29. Vaikas matydamas tėvų nesutarimą jo atžvilgiu kala pleištą tarp jų. Kitą syk nepavykus įkišti pleištą jie bandys tai daryti kitaip. Tai skatina juos galvoti.
  30. Viršininkui negalima sakyti NE, visada sakai TAIP.
  31. Dirbant su vaiku reikia jį matyti visą ir girdėti.
  32. Noras ar Įgeidis? Užtenka suvaldyti pinigus.
  33. Vertės suvokimas. O ką vietoje to galėčiau gauti. Kai leidžia tėvų pinigus tos vertės vaikas nejaučia.
  34. Kad vaikai skuba išleisti pinigus, tai dėsnis, nes iki šiol jie tik tai ką ir matė kas daroma su pinigais - visi aplinkui tik leido pinigus.
  35. Tėvo banke, keikvieną savaitę vaiko sąskaita papildoma 40lt. Kiekvieną dieną paskaičiuojmi 25% metinių palūkanų. Tai motyvuoja vaikus taupymui.
  36. Jei vaikui reikalinga suma didesnė, nei tarkim 50lt. jis tai turėtų pranešti iš anksto.
  37. Pinigai nėra vertė.
  38. Vaikus reikia pratinti mokytis. Kiekvieną savaitę dalintis naujienomis.
  39. Vaikui svarbu jausi stiprų tėvų užnugarį.
  40. Pozityvus mastymas:
a. Mūsų smegenys nesupranta NE, todėl viską geriau formuluoti vengiant neiginių.
b. Galimybės įžvelgimas.
c. Orientacija į sprendinį.
d. Orientacija į ilgalaikį rezultatą.
e. Gebėjimas akumuliuoti vidinius ir išorinius resursus.
f. Ketinimai, kad ir kaip jei atrodytų, yra tik pozityvūs.
g. Išvadų darymas / pamokos išmokimas.
  • Problemos sprendimo būdas vedantis į ginčą:
a. Kaip tai atsitiko?
b. Kuo ji mums trukdo?
c. Kaip seniai šita problema yra aktuali?
d. Kodėl ji dar neišspręsta?
f. Kas kaltas?
  • Problemos sprendimas vedantis į diskusiją:
  • a. Ką mes dėl šios problemos prarandame?
    b. Kaip galima būtų ją išspręsti?
    c. Ko mums reikia, kad ją išspręsti?
    d. Kas mums gali padėti tai padaryti?
    e. Ko iš to galime pasimokyti?
  • Tikslų siekimo metodika PACES:
  • P (Positive) pozityvumas. Ne 'aš noriu nesirgti', o 'aš noriu būti sveikas'.
    A (Achievement) pasiekiamas. Tai reiškia aš tiksliai žinau, kaip aš jausiuos tai pasiekęs, kai kiti apie tai tik kalbės.
    C (Control) kontrolė. Nėra klausimo AR - yra klausimas KAIP.
    E (Effect of Ecology). Ką aš prarasiu, ką turėsiu paaukoti dėl to tikslo.
    S (Step to future). Žingsni į ateitį.
  • Tikslų siekimo metodika SMART:
  • S (Specific) Tikslas yra konkretus.
    M (Measurable) Tikslas turi būti išmatuojamas.
    A (Achievable) Tikslas turi būti pasiekiamas.
    R (Reaslistic) Tikslas turi būti realus.
    T (Time-based) Tikslas turi būti apibrėžtas laike.Tai tiek mano padrikų pamąstymų, be konkrečių apibendrinimų.


seminaras

Previous post Next post
Up