Kažkaip pasigedau intrigos. Bet užtai trumpas komentaras iš asmeninės patirties (o ir iš kitų patirties): net kalbantys tais pačiais ženklais, ta pačia sistema, stipriai sutampančioje reikšminėje terpėje sugeba interpretuoti ženklus kardinaliai ir ne mažiau skirtingomis prasmėmis. Aš asmeniškai svarbiais man atvejais praktikuoju grįžtamojo ryšio tikrinimo metodą, t.y. siunčiu pranešėjo gavėjui informacijos užklausas:
1. Ar gavo mano informaciją? - tikrinu ar apskritai užfiksuotas informacijos perdavimo faktas. 2. Kokie bus gavėjo tikslūs veiksmai tam tikru momentu, turint omenyje, kad gavo mano pranešime jam perduotą informaciją? - objektyvi informacija, leidžianti minimaliai mažai klysti ją interpretuojant. Nors viskas priklauso nuo klausimo :) 3. Jei įmanoma paprašau kitokios perduotos informacijos interpretacijos, negu pateikiau aš. - Nors tai neužtikrina mano norimo rezultato (maksimaliai sutampančios ženklo interpretacijos), bet bent jau didina tikimybę, kad gavėjo vykdomi veiksmai atitiks mano lūkesčius ;)
Re: O intriga?rokiskisSeptember 1 2010, 11:26:03 UTC
Aha, čia ir prasideda kunda-lakunda :D Informacijos perdavimo teorija ir praktinė klaidų korekcija protokole :-)
BTW, mokytojai naudoja dar vieną būdą - kontrolines sumas: tai yra, perdavus informaciją, reikalaujama atsakyti į klausimą, kuris pakankamai kompleksiškas, kad nebūtų įmanoma atsakyti, negavus perduotos informacijos ar ją interpretavus neteisingai. Teoriškai tai idealus metodas, praktiškai yra ir problemų.
Re: Rokiškio universitetasrokiskisSeptember 1 2010, 11:22:15 UTC
Tiesiog nusprendžiau truputį etiudų parašinėti. Kad truputis požiūrių atsirastų kitų, ar šiaip ten. Nes besidominčių lyg ir yra :-)
Yra vienas įdomus reiškinys: daugelis tų, kurie yra su semiotika susidūrę, žvelgia į ją, kaip į literatūrologiją, nesuprasdami kai kurių bazinių prielaidų ar galvodami, kad jos gali būti ginčytinos ar pan..
Tai yra paradoksas: aukšto lygio programuotojai neretai semiotikos idėjas pagauna žymiai lengviau, nei filologai - nepaprastai daug duoda būtent matematiniai pagrindai. Bet jei programuotojai ir pagauna idėjas, jie paprastai neturi praktikos, tinkamos natūraliomis kalbomis parašytų tekstų analizei, tuo tarpu filologines žinias turintys žmonės neretai nesupranta matematinės semiotikos pusės.
Re: tiesiog norisi pakalbėt apie šitus dalykusrokiskisSeptember 1 2010, 13:57:58 UTC
Aš irgi abejoju, ar daug čia kas diskutuos, ypač todėl, kad matematikai artimesnės dalys atrodo labai menkai tepaliestos Lietuvoje, gal netgi ignoruojamos, bent jau viešuose diskursuose.
Bet vienas-kitas skaitytojas gal ir atsiras :-) Koks skirtumas :-) Gal šiaip tiesiog kažkam bus naudos kokios nors - kad ir iš to, kad elementariai daugiau medžiagos atsiras lietuvių kalba :-)
Comments 13
Reply
Bet užtai trumpas komentaras iš asmeninės patirties (o ir iš kitų patirties): net kalbantys tais pačiais ženklais, ta pačia sistema, stipriai sutampančioje reikšminėje terpėje sugeba interpretuoti ženklus kardinaliai ir ne mažiau skirtingomis prasmėmis. Aš asmeniškai svarbiais man atvejais praktikuoju grįžtamojo ryšio tikrinimo metodą, t.y. siunčiu pranešėjo gavėjui informacijos užklausas:
1. Ar gavo mano informaciją? - tikrinu ar apskritai užfiksuotas informacijos perdavimo faktas.
2. Kokie bus gavėjo tikslūs veiksmai tam tikru momentu, turint omenyje, kad gavo mano pranešime jam perduotą informaciją? - objektyvi informacija, leidžianti minimaliai mažai klysti ją interpretuojant. Nors viskas priklauso nuo klausimo :)
3. Jei įmanoma paprašau kitokios perduotos informacijos interpretacijos, negu pateikiau aš. - Nors tai neužtikrina mano norimo rezultato (maksimaliai sutampančios ženklo interpretacijos), bet bent jau didina tikimybę, kad gavėjo vykdomi veiksmai atitiks mano lūkesčius ;)
Reply
BTW, mokytojai naudoja dar vieną būdą - kontrolines sumas: tai yra, perdavus informaciją, reikalaujama atsakyti į klausimą, kuris pakankamai kompleksiškas, kad nebūtų įmanoma atsakyti, negavus perduotos informacijos ar ją interpretavus neteisingai. Teoriškai tai idealus metodas, praktiškai yra ir problemų.
Reply
Ir pinigų neimsi...?;)
Reply
Yra vienas įdomus reiškinys: daugelis tų, kurie yra su semiotika susidūrę, žvelgia į ją, kaip į literatūrologiją, nesuprasdami kai kurių bazinių prielaidų ar galvodami, kad jos gali būti ginčytinos ar pan..
Tai yra paradoksas: aukšto lygio programuotojai neretai semiotikos idėjas pagauna žymiai lengviau, nei filologai - nepaprastai daug duoda būtent matematiniai pagrindai. Bet jei programuotojai ir pagauna idėjas, jie paprastai neturi praktikos, tinkamos natūraliomis kalbomis parašytų tekstų analizei, tuo tarpu filologines žinias turintys žmonės neretai nesupranta matematinės semiotikos pusės.
Todėl tiesiog norisi pakalbėt apie šitus dalykus.
Reply
Šiek tiek abejoju, ar daug bus norinčių tą pokalbį palaikyti, betgi laimė ne pašnekovų kiekyje, o jų kokybėje...:)
Reply
Bet vienas-kitas skaitytojas gal ir atsiras :-) Koks skirtumas :-) Gal šiaip tiesiog kažkam bus naudos kokios nors - kad ir iš to, kad elementariai daugiau medžiagos atsiras lietuvių kalba :-)
Reply
Leave a comment