Більше ста років тому (1911 рік) Едвард Хайнз, член дорожньої комісії Wayne County в штаті Мічіган, запропонував ввести розмітку на дорогах. Він дійшов висновку, що маркування на дорогах підвищує безпеку руху. І як показала практика - це дійсно так.
В 2015-му київські дорожники прийшли до зворотнього - на дорозі не потрібна розмітка і оновлювати її не потрібно. І от вже майже середина літа, а в туристичній місцині європейського міста Києва, на Подолі, де табунами ходять іноземні туристи немає розмітки. Залишилися де-не-де шматки старої, минулорічної. Але її можна сплутати з розлитою фарбою чи ще з чимось. А от розгледіти смуги пішоходного переходу («зебри») ні автомобілісти, ні пішоходи не в змозі. В результаті це спонукає до порушення правил дорожнього руху: перехід в недозволеному місці, паркування авто на пішоходних переходах тощо. Також це додає ризики виникнення аварійної ситуації, в яких гинуть люди.
Пропоную невеликий фотозвіт по перехрестях, де розмітка в неналежному стані.
На перетині вул. Костянтинівської та Хорива (неподалі Контрактової площі):
Там же:
Біля "Будинку Петра І" за адресою
вул. Костянтинівська 6/8:
"Зебра" в 100-х метрах від попередньої:
Пішоходний перехід на Контрактовій площі. Неподалік торговельного центру "Самсон:
Пішоходний перехід біля "Гостинного Двору". Це вигляд з боку вулиці Фролівська:
Тут же. Тільки з іншого боку і з виглядом на Андріївську церку. По цьому переходу туристи йдуть в бік туристичної мекки столиці - Андріївського узвозу, але з інтенсивним рухом на цій ділянці, мають всі шанси потрапити до лікарні:
Власник цього авто ймовірно не побачив, що ставить авто на пішохідному переході. А можливо подума, що інші не помітять, що він стоїть в забороненому місці:
На перетині Костянтинівської та Ярославської:
Перехрестя вулиць Оболонської і Костянтинівської:
Вулиця Турівська перетинається з Оболонською. Латка закрила половину "зебри":
Перехрестя вулиць Введенської та Костянтинівської:
Тут же. Як на мене, то це просто якесь убожество, а не дорожня розмітка:
З іншого боку Контрактової площі: перетин Спаської та Межигірської:
Перетин Межигірської та Хорива:
На цьому ж перехресті. Дівчина стрімголов перебігає вулицю. Не почувалася б вона впевненіше, знаючи, що йде дійсно по "зебрі"? По білих, чітко виведених лініях розмітки. Тобі була б впевненність, що автомобілість 100%-во побачить пішохідний перехід і пригальмує. А так доводиться бігти:
Перехрестя повністю:
Пішоходний перехід на Верхньому валу:
Плачевне видовище, погодьтеся?
Для порівняння, так виглядає розмітка в Данії (Фото
Михайла Рашевського):
Розмітка у Франції (фото блогера
gavailer):
Три роки тому
прокуратурою було встановлено, що дорожна розмітка на київських дорогах, зокрема "Стоп лінія" для автомобілів і розмітка регульованого і нерегульованого пішоходних переходів, не відповідає вимогам
Державного стандарта і за інформацією столичного ДАІ створює реальну загрозу життю людей. Куди пішли виділені на ці роботи 5 мільйонів гривень - невідомо.
Можливо це саме той випадок. Але відповідальним особам "Київавтодору" слід пам'ятати, що згідно з Кримінальним Кодексом України, за "зловживання службовим становищем" передбачене покарання аж до позбавлення волі строком на 6 років.