OV chip gepruts

Aug 26, 2009 13:45

Ben zo blij dat ik weer een fiets heb. OV is sinds de invoering van de OV chipkaart veel te duur geworden. Afgelopen zaterdag toch nog een keertje met de tram geweest. Ik kocht een kaartje voor een uur (fokking 2,60) en mijn vriendelijke babbelkous van een controleur bliepte het kaartje voor me in. Da's ook voor het eerst dat iemand van de tram dat ( Read more... )

Leave a comment

Comments 5

montespan August 26 2009, 13:19:16 UTC
ja die dingen zijn vreselijk ik ben blij dat ik gratis kan reizen de komende tijd. Binnen Amsterdam is fiets toch de beste optie

Reply

tiepgeit August 26 2009, 13:54:26 UTC
Gratis is altijd goed :)

Reply


(The comment has been removed)

tiepgeit August 26 2009, 15:57:36 UTC
Losse kaartjes zijn inderdaad altijd duurder, maar als ik op ov9292.nl kijk en daar de tarieven opvraag blijkt dat ik voor het traject dat ik normaal reis nog hetzelfde zou betalen als wanneer ik een 15-strippenkaart zou gebruiken, nl. 0,97 cent. Ga ik een halte verder dan ben ik met de strippenkaart nog steeds 0,97 cent kwijt maar bij de OV chipknip 1,00.
Naar centraal station:
strippenkaart: 0,97 | chip: 1,25

Zou je denken dat als het aantal strippen omhoog gaat de prijs van de chipper lager zou zijn. Nou dat valt ook tegen. Vriendin die het verst weg woont:
Strip: 1,46 | chip: 1,51

En heb je een kortingskaart, dan ben je nog op dit traject duurder uit: 0,96 t/o 1,00

Het is misschien peanuts en inflatie gerelateerd maar ik ben toch blij met m'n fietsie.

Reply

tiepgeit August 26 2009, 16:19:48 UTC
Da's ook maf: kijk ik nog eens het tarief van mij naar centraal na op ov9292 en daar zegt 'ie 0,64 (!). Is van mij bijna de dubbele afstand dan naar Elandsgracht. Er staat ook niet bij op welk betalingssysteem dit gebaseerd is.
Bij de tariefberekening van de chipper blijft wel 1,25 staan (zelfde tramlijn).

Reply


artistic_luna August 26 2009, 20:33:58 UTC
Ik vind het ook maar niks. Dat die tijdelijke krengen het vaak niet doen is algemeen bekend. Snap ook niet dat ze het nu nog doorzetten als er al zooooo veel klachten zijn! Zowel van klanten als personeel. Het slaat werkelijk nergens op en alles wordt maar duurder en duurder.

Papieren kaartjes werken veel beter! Gewoon. Zoals voorheen. Zoals altijd.

Reply


Leave a comment

Up