@YaroslavAzhnyuk: у Твітері багато цікавих людей, у яких можна чомусь навчитись

Mar 10, 2010 10:52

Сьогодні у гостях - @YaroslavAzhnyuk. Ярослав Ажнюк. Керуючий директор агенції цифрових комунікацій «Social Media». Директор громадської організації «Інтернет Ініціативи». Саме Ярослав популяризовав в Україні події у форматі Баркемпів. 3077 фолловерів у Твітері на час публікації інтерв'ю.



Коли і яким чином дізнався про Твітер? Якими були перші думки про цей сервіс?
Вперше дізнався про твіттер у кінці 2007, прочитавши статтю на TechCrunch. Пізніше, у лютому 2008 бачив його у дії на конференції Barcamp Blatics 2008. Тоді це виглядало незрозумілою новинкою. У перші дні твіттер робив великий акцент на смс, у Штатах можна було не лише писати, але й отримувати оновлення від друзів через смс. Пам’ятаю, думав що це зручний інструмент, щоб зустрітися ввечері з друзями які п’ють пиво у одному з міських барів - це був один із прикладів, які наводили розробники, розповідаючи про сервіс. Тоді ніхто не міг і подумати, що Twitter стане в один ряд з Facebook чи Google.
Я зареєструвався, написав пару твітів і забув про цей сервіс. На кінець 2007 - початок 2008 блоґи були у своєму розквіті. Слово "мікроблогінґ" звучало смішно. Десь так само, як слова влоґ (відео-блоґ) і фото-блоґ. Тяжко було зрозуміти, що цікавого у веденні блоґу, у який не можна постити нічого крім тексту, а текст обмежений 140-ма символами.

Коли і чому вирішив створити акаунт у Твітері? Яку мету ставив?
Я продовжував читати TechCrunch і у якийсь момент, вони почали писати про Твіттер по кілька разів на тиждень, більше ніж про будь-який інший сервіс. Тоді я повернувся і завів акаунт, який веду зараз. Сервіс http://www.whendidyoujointwitter.com/ каже що це було 18 вересня 2008 року. Трохи раніше я зареєстрував твіттер для конференції Blogcamp CEE 2008, організацією якої тоді займався. Мікроблоґи все ще сприймалися як щось дуже "гіківське", десь як QR-коди сьогодні.
У першу чергу хотів просто зрозуміти чому американські інтернет-гуру так захоплюються твіттером. Коли трохи розібрався, вирішив що додаватиму у друзі українців і писатиму щось час від часу. Десь до травня 2009 я не читав твітер, лише писав у нього.

Чого очікував од Твітера? Якими були перші враження, емоції?
Не чекав нічого особливого, для мене це був один із веб2.0-сервісів, які в 2008 з’являлися як гриби після дощу. Був здивований, коли на початку 2009 в Україні почала формуватися спільнота твітерян, кілька сотень найбільш активних користувачів зареєструвалися і почали спілкуватися там.

Як змінювалась з часом мета присутності у Твітері?
Зміна була одна, десь на початку 2009, вона сталася після того, як прочитав статтю Гая Кавасакі про те, як використовувати твіттер як інструмент. Після цього я почав фоловити всіх українців, яких бачив у твіттері і поступово формувати з них список найцікавіших, тих, чиї твіти постійно читаю. Я практично ніколи не користувався веб-інерфейсом твіттеру, відразу ж поставив собі tweetDeck.

Як швидко зафолловив перших 200 Тві? Як швидко набрав перших 200 фолловерів?
Не пам’ятаю. У мене було понад 300 фоловерів, коли я вперше звернув увагу на їхню кількість і замислився над тим, як зробити щоб фоловерів було більше (а це сталося після прочитання статті Кавасакі).

Як ти описуєш власну стратегію поведінки у Твітері?
Я досить давно користуюся різними соціальними сервісами і ставлюся до них прагматично. Якщо цього не робити - вони можуть забрати надзвичайно багато часу і не принести жодної користі. Наприклад, всі сповіщення, які приходять на мейл з Фейсбуку, Твіттера, ЖЖ, Вконтакті, Слайдшейру, у мене потрапляють у спеціальну папку в обхід інбоксу. Я переглядаю їх раз на кілька днів. Набагато зручніше проглянути сотню нетермінових повідомлень за раз ніж відволікатися на кожне з них.
Я читаю твіттер двічі на день - в обід і ввечері. Зрідка - з мобільного, коли є вільна хвилинка, або потрібна якась інформація. Пишу коли захочеться і що захочеться, не підлаштовуюсь під аудиторію читачів. Роблю ретвіти, коли мені подобається чийсь твіт.

Як ти справляєшся з потіком повідомленнь, як організуєш свою діяльність у Твітері? Які програми, сервіси використовуєш для роботи з Твітером?
Я користуюся http://hootsuite.com/, перейшов на нього з твітдеку. Читаю людей за списками, зрідка переглядаю потік з усіма оновленнями. Моніторю всі згадки свого імені та твіттер ніку, а також згадки своєї компанії - «Social Media» та громадської організації «Інтернет Ініціативи». Обидві організації також мають свої сторінки у твіттері, дуже зручно, що Хутсьют дозволяє писати від різних твіттер-акаунтів не перелогінюючись.

3 ключових задачі, для рішення яких ти використовуєш Твітер?
1. Пошук відповідей на запитання.
2. Поширення інформації.
3. Знайомства з новими людьми.
4. Моніторинг згадок цікавих мені слів і тем.

Чому ти навчився у Твітері і завдяки Твітеру?
Навчився і продовжую вчитися лаконічно висловлюватися.

Можеш пригадати конкретні випадки, коли Твітер тобі чимось допомогав?
Інколи через твіттер зі мною контактують люди, які пізніше стають партнерами або клієнтами. Твіттер ощадить мій час, зараз він майже повністю витіснив Google Reader для читання новин і оновлень з блоґів. Писати час від часу у твіттер потребує значно менше зусиль ніж вести блоґ, тому тут можна знайти багато цікавих людей, навчитися у них чогось.

Уяви день, коли у Твітері буде на 20-25, а 500 тисяч українців. З Твоєї точки зору, на що вплине такий рост аудіторії у масштабах держави? Що зміниться?
Це не складно уявити, думаю що це станеться на початок 2012 року. Тут варто говорити скоріше про вплив нових медіа вцілому ніж про сам твіттер. Усі ці інструменти спрощують і пришвидшують комунікації. Результатом їхнього розвитку стане "плаский світ", у якому щодня все більше речей і можливостей будуть знаходитися на відстані одного кліку від нас.
Для бізнесу це означатиме загострення конкуренції і перемогу компаній та продуктів, у яких найкраще співвідношення ціни-якості, погані продукти швидко вмиратимуть. Нові комунікаційні інструменти роблять світ більш "пласким", зараз я за один клік можу порівняти ціни на вибрану модель ноутбуку, попросити рекомендацію банку у твіттері і отримати 20 відповідей впродовж години. Збільшуватиметься роль PR та client-service, зменшуватиметься роль реклами.
Для суспільства це означатиме збільшення прозорості у владі, зростання рівня освіти, подальша демократизація. Думаю що у найближчі роки політиками будуть здійснюватися серйозні спроби взяти інтернет під контроль і це стосується не лише України - це світова тенденція.
Важливо розуміти, що нові медіа - це не добро і не зло, лише технологія. Як і будь яка інша технологія - вона може бути використана у різних цілях. Завдання 500 тисяч українців у твіттері - слідкувати, щоб ці цілі були якнайкращими.

Укр-Тви, Твиттер, twitter, Интервью

Previous post Next post
Up