Mä haluun olla nailon

Nov 08, 2008 16:21

Kirsi Haapala kirjoitti Beigbederin innoittamana tuotemerkeistä. Päätin itsekin listata mitä tuotemerkkejä tästä koneen äärestä on silmäyksellä nähtävissä (täytyy laittaa valot päälle, muuten en näe mitään. Tapanani on istua hämärässä, etenkin kun illat pimenevät yhä aikaisemmin enkä saa aikaiseksi kävellä valonkatkaisijalle, joka on huoneen ( Read more... )

mainos, kulutus, anti

Leave a comment

Comments 4

On todellakin anonymous November 8 2008, 16:40:38 UTC
Me markkinoita varten. Erityisesti muoti on sellainen asia, siis vaatemuoti, jota ymmärrän koko ajan vähemmän. Katukuva kertoo, mikä on parhaiten mainostettu, kun kaikilla on sellaiset. Olisiko se tällä hetkellä vielä pillifarkut (vai onko jo out?) ja 80-luvun tyyliset matalat suippokärkiset saappaat. Tai Converset (taas vaihteeksi). Joku vuosi sitten _kaikilla_ naisilla(lue=niin monella, että se oli enemmän sääntö kuin poikkeus) oli monivärjäys tukassa. Eli alta tummat, päältä vaaleat. Minä en vaan tajua tätä, miten markkinointi (leffat, julkkikset, lehdet...) ovat saaneet kelkkaansa lähes kaikki. Nyt tuokin monivärjäys on aivan passe ja esimerkiksi meikäläisen käyttämät bootcut-farkut totaalisen junttia. Suosimissani lököfarkuissa taidan muuten olla aallon harjalla taas vaihteeksi.

Ja mitäköhän tästä kaikesta muodin seuraamisesta itse kukin irti saa? Ymmärtäisin halun erottua. Mutta kun ei: kyse on halusta olla samanlainen. Samanlainen kuin mainoksessa, samanlainen kuin mainosta matkiva kaveri. t. Kirsi Haapala www.kirsihaapala.

Reply

Re: On todellakin w1400 November 8 2008, 19:35:29 UTC
Muotia mäkin ihmettelen. Ja sitä, miksi ihmiset kuluttaa sitä kuin... Kuin leipää. Miksei kukaan tajua olevansa ihan oikeasti mainosten ja ylikansallisten yritysten orja? Etenkin kun tuotteiden laatu ja käyttömukavuus ovat laskeneet sitä mukaa kun mallistojen vaihtumistiheys kaupoissa on tiivistynyt. Viime päivinä olen miettinyt, miten ihmisiä riittää yhä uusiin kauppakeskuksiin, jotka ovat järjestään toistensa kopioita, liikkeitä myöten. Ketä sellainen kiinnostaa?

Hyvin kiteytetty tuossa toisessa kappaleessa: Kyse on halusta olla samanlainen. Täytyy kuulua johonkin, ettei vaan jäisi yksin - tai ainakaan en keksi muuta syytä järjettömälle laumakäyttäytymiselle. En vaan tajua kuka haluaa olla sellaisessa seurassa, johon ei hyväksyttäisi jos ei pukeudu samoin kuin kaikki muut.

Ps. Inhoan kapeakärkisiä saappaita. Ihan totta. Kenen jalka on sen muotoinen? Epäkäytännöllistä, epämukavaa eikä edes näytä hyvältä.

Reply

Re: On todellakin anonymous November 9 2008, 20:04:32 UTC
"Inhoan kapeakärkisiä saappaita. Ihan totta. Kenen jalka on sen muotoinen?"

Vastaus: Aika monenkin nykynaisen, luulen ma. ;D Kyllä se jalka pikkuhiljaa muotoutuu sellaiseksi suipoksi haltijan-jalaksi tms. kun se moneksi vuodeksi survotaan siihen piikkikärkeen. Mitens ne geishojen jalkojen sitomiset erosivatkaan tästä länsimaisen kenkämuodin kahlitsevuudesta?

Paitsi tietenkin jos suippokenkä ostaa oikeasti 4 numeroa liian isot kengät, jotta jalka mahtuu popoon. Sitten se suippo-osa jää tyhjilleen. Tätäkin kyllä näkee ja taitaa olla viisaampi ratkaisu kuin se jalan typistäminen teräväkärkiseksi kolmioksi liikavarpaineen.

Nimimerkillä naisten kenkämuoti on osa miehistä salaliittoteoriaa alistaa meirät

t. Kirsi H.

Reply

Re: On todellakin w1400 November 10 2008, 15:39:12 UTC
Niin, tuskin ainakaan Marimekon ex-johtaja enää kykenisi muilla kuin korkkareilla astumaankaan.

Legendan mukaanhan korkokengät ovatkin juuri miesten keino esineellistää naista hieman lisää. Nostavathan korkkarit naisen takamuksen mukavammaksi katsella.

Kumisaappaat kunniaan, sanon minä :D

Reply


Leave a comment

Up