Dat is inderdaad de vraag. Maar na het betreurenswaardige
aswolkincident en twee flessen wijn besloten Karijn en ik dat we ons niet zo makkelijk uit het veld lieten slaan. Als wij niet naar jeepforms konden, dan kwamen de jeepforms maar naar ons. Dus verzamelden we een groepje enthousiaste mensen, strikte Karijn
een vrolijke Engelsman om ons te
(
Read more... )
Comments 32
Aan het einde van de dag is het voordeel van Jeepform dat je snel door een serie karakters heen kunt lopen die door de eenmalige scenario's gelijk tot de max moeten gaan. Ik vermoed dat de Jeepform ervaring voor veel larpers tot een 'finetuning' van hun langer lopende personages kan leiden. Want als er een les is uit de Jeepform die we mee kunnen nemen, is het 'Live Larp to the max'. Zo had Dracula op safe kunnen spelen, had de moordenaar zijn kop kunnen houden of had iedereen kunnen besluiten dat huis en haard cooler was, al was het minder XP.
Reply
Reply
Reply
In die zin was ik meer aan het acteren dan aan het beleven en moet ik bekennen dat ik ook een bepaalde mate van "in je rol" en het mooie woord "immersion" gemist heb.
Daar staat dan wel weer tegenover dat de gruwelijke ongemakkelijkheid van de eerste momenten van de eerste jeepform "Hoi.. Hoi.." heel erg lekker uitviel. Die spanning en onzekerheid was mooi en voelde wel 'echt' aan. Misschien is het een spelvorm die zich vooral leent voor het voelen van relaties tussen je medekarakters, ipv 'diep' in je karakter gaan.
Wanneer gaan we eens theatersporten met deze groep? :)
Reply
Reply
Reply
Reply
Reply
Reply
Reply
Reply
As René and I discussed above: we understand that jeepform is more about 'concept' than about 'larp'. The two are truly different in gameplay and experience, maybe a bit like short movies and full feature films differ. And railroading, whether it's a bit or much, may be an essential feature of the game, because I wouldn't know how to end a short game any other way (without letting it bleed to death, than I rather have some sort of climax or scripted resolution). So I think your games an sich aren't to blame for that: it's probably the form of jeepform. And I think that's where my expectations weren't realistic: I was expecting the experience of larp (no immersion by the way, I mock full immersion), but sort of crashed in one or two hours. And that's not realistic of course ( ... )
Reply
Reply
Leave a comment