Sea Story

Apr 23, 2014 07:26

Мне понравилось объяснение в Wikipedia: "A sea story is a work of fiction or non-fiction set largely at sea ( Read more... )

Север, Белое море, фото, судоходство, атомный ледокол, мореплавание, море, ледокольные операции, атомная энергия, а/л "50 лет Победы"

Leave a comment

Comments 118

npocmo_ckbo April 23 2014, 06:19:22 UTC
Теперь я совершенно точно понимаю - книге быть! С байками, фотографиями и т.п. Пусть не сейчас, позднее, но такое богатство не должно кануть в Лету )))
Вам будет чем заняться на досуге :)))

Reply

dmitry_v_ch_l April 23 2014, 06:52:50 UTC
Главное, чтобы досуг был!

Reply


cornelia73 April 23 2014, 06:51:17 UTC
Dmitry, this is indeed a real sea-story. A Story, out of the life of a sailor, about work, and help, and ships on the sea. Also, above is mentioned that a sea-story can also be fictional. This is true. Here in Germany, sailors also tell alot of stories. But as the years pass by, sailors retire and stories become bigger and bigger :) And finally, when sailor is 70 years old, it is not a sea-story anymore, but a heroes Story :) I am not sure, it is same in Russia ? But, everytime I am onboard, I am fascinated by all kinds of stories, may it be pure reality, or with a bit of fiction and a bit of heroism, it is good to hear stories by proud seamen.

The ship "Pioner" by the way, is built by Baltija Shipbuilding Yard Klaipeda, Lithuania in 1997, and runs for Eco Shipping
Arkhangelsk, Russia, it is a General Cargo ship with own cranes, small ship, but very flexible with all kinds of Cargos and due to own cranes, not depending on land-side cranes (I just write, because some here wondered, what Kind of ship...)

Please, more sea-stories :)

Reply

dmitry_v_ch_l April 23 2014, 07:23:24 UTC
Cornelia, sailors are sailors everywhere!
Once I heard sociological statistics: talkativeness on the first place are the sailors who came from the sea, and only the second woman!
Indeed, the more time has passed from the fact - the more interesting and obtained sea-story.

I'm not a great storyteller. Would record during the conversation, but it's not possible. And then remember his words - it will be another story.
So that sea-stories must listen or read from the best writers marinists!!

Reply


3000-ТОП 3000top April 23 2014, 08:03:02 UTC
Ваша запись появилась в рейтинге 3000-ТОП. Отслеживать судьбу записи вы можете по этой ссылке.
Подписаться на рассылку или отказаться от рассылки можно здесь.

Reply


dimas April 23 2014, 09:55:10 UTC
Спасибо :)

Сначала подумал зачем в лед его повели - а потом и сообразил что для устойчивости и чтобы спокойнее швартоваться … 30т неплохо … это у него, получается, вода в цилиндры шла? Как двигатель то не убили …

p.s. за что еще люблю Ваши посты, так это что комменты почитать - отдельно познавательно :)

Reply

dmitry_v_ch_l April 23 2014, 16:30:14 UTC
Сам иногда много интересного узнаю!

Reply


anonymous April 23 2014, 13:05:09 UTC
Касательно кранов на борту, а не на миделе вставлю свои 5 копеек. Расположение на борту добавляет пол ширины судна к вылету стрелы и не мешает работе берегового крана - судно боксовое - трюм, вероятно, один, во всю длину, может грузить тяжеловесы и длиномеры - при таком расположении кранов это значительно удобнее, компенсируется креновым танком на противоположном борту или грузом - что удобнее

Reply


Leave a comment

Up