Окончательный приговор имяславию

Sep 19, 2012 22:25

Доказательство от Священного Писания

Языческая сущность имяславия уже была показана ранее. И хотя возражений по существу против выдвинутой аргументации представлено не было, нелишне дополнить ее, чтобы доказательно продемонстрировать совершенную абсурдность имяславия.

Доказательно, разумеется, для христиан. Потому что бессмысленно доказывать язычникам, что Бог - один: вера у них другая.

Дополнение, впрочем, всего одно: Священное Писание оперирует двумя понятиями: Бог и имя Бога. Но Священное Писание не вводит напрасно различных терминов для обозначения одного понятия, потому что неложен Бог. И уже этого достаточно для отличения Бога от Его имени. Впрочем, полагаю, помраченному (покрытому мраком нечестия) разуму язычника-имяславца такие доводы нипочем. Поэтому покажем на примерах, к чему приводит прочтение некоторых стихов Нового Завета с имяславской позиции.

Согласно формуле имяславия, введенной в употребление Иоанном Кронштадтским, «Имя Божие есть Сам Бог». Но если исходить из этой формулы, то нет никаких препятствий для подстановки в священные тексты слова «Бог» вместо слов «имя Божие». А поскольку эта формула не раскрывает понятия «имя Божие», не будет ошибкой (да и не принципиально с точки зрения результата) воспользоваться ей как в отношении Пресвятой Троицы, так и в отношении каждого Ее Лица, хотя и сказано: «научите вся языки, крестяще ихъ во имя отца и сына и святаго духа» (Мф 28: 19).

Ниже приведены отдельные стихи из Нового Завета и в скобках под каждым из них имяславский вариант их прочтения.

«идеже бо еста два или трiе собрани во имя мое, ту есмь посреде ихъ» (Мф 18: 20)

(идеже бо еста два или трiе собрани в бога, ту есмь посреде ихъ)

«иже аще едино таковыхъ отрочатъ прiиметъ во имя мое, мене прiемлетъ» (Мк 9: 37)

(иже аще едино таковыхъ отрочатъ прiиметъ в бога, мене прiемлетъ)

«Иже бо аще напоитъ вы чашею воды во имя мое, яко христовы есте, аминь глаголю вамъ, не погубитъ мзды своея» (Мк 9: 41)

(Иже бо аще напоитъ вы чашею воды в бога, яко христовы есте, аминь глаголю вамъ, не погубитъ мзды своея)

«духъ святый, егоже послетъ отецъ во имя мое» (Ин 14: 26)

(духъ святый, егоже послетъ отецъ в бога)

«аще просите отъ отца во имя мое, дастъ вамъ» (Ин 15: 16)

«аще просите отъ отца в бога, дастъ вамъ» (Ин 15: 16)

«Рече же къ нему господь: иди, яко сосудъ избранъ ми есть сей, пронести имя мое предъ языки и царьми и сынми iзраилевыми» (Деян 9: 15)

(Рече же къ нему господь: иди, яко сосудъ избранъ ми есть сей, пронести бога предъ языки и царьми и сынми iзраилевыми)

«Многочастне и многообразне древле богъ глаголавый отцемъ во пророцехъ, въ последокъ днiй сихъ глагола намъ въ сыне, егоже положи наследника всемъ, имже и веки сотвори. Иже сый сiянiе славы и образъ ипостаси его, нося же всяческая глаголомъ силы своея, собою очищенiе сотворивъ греховъ нашихъ, седе одесную престола величествiя на высокихъ, толико лучшiй бывъ ангеловъ, елико преславнее паче ихъ наследствова имя» (Евр 1: 1-4)

(Многочастне и многообразне древле богъ глаголавый отцемъ во пророцехъ, въ последокъ днiй сихъ глагола намъ въ сыне, егоже положи наследника всемъ, имже и веки сотвори. Иже сый сiянiе славы и образъ ипостаси его, нося же всяческая глаголомъ силы своея, собою очищенiе сотворивъ греховъ нашихъ, седе одесную престола величествiя на высокихъ, толико лучшiй бывъ ангеловъ, елико преславнее паче ихъ наследствова бога)

«Отче праведный, и мiръ тебе не позна, азъ же тя познахъ, и сiи познаша, яко ты мя послалъ еси: и сказахъ имъ имя твое» (Ин 17: 25-26)

(Отче праведный, и мiръ тебе не позна, азъ же тя познахъ, и сiи познаша, яко ты мя послалъ еси: и сказахъ имъ бога)

«Темже и богъ его превознесе и дарова ему имя» (Флп 2: 9)

(Темже и богъ его превознесе и дарова ему бога)

«Побеждающаго сотворю столпа въ церкви бога моего, и боле не имать изыти ктому: и напишу на немъ имя бога моего» (Откр 3: 12)

(Побеждающаго сотворю столпа въ церкви бога моего, и боле не имать изыти ктому: и напишу на немъ бога моего)

«И видехъ, и се, агнецъ стояше на горе сiонстей, и съ нимъ сто и четыредесять и четыри тысящы, имуще имя отца его написано на челехъ своихъ» (Откр 14: 1)

(И видехъ, и се, агнецъ стояше на горе сiонстей, и съ нимъ сто и четыредесять и четыри тысящы, имуще бога написана на челехъ своихъ)

«очи же ему (еста) яко пламень огненъ, и на главе его венцы мнози: имый имя написано, еже никтоже весть, токмо он самъ» (Откр 19: 12)

(очи же ему (еста) яко пламень огненъ, и на главе его венцы мнози: имый бога написана, еже никтоже весть, токмо он самъ)

Бессмысленность имяславского прочтения этих (и не только - примеры можно продолжать и продолжать) стихов очевидна и комментариев не требует. Эта бессмысленность неопровержимо свидетельствует и об абсурдности самого имяславия.

Последний же из приведенных стихов (в его православном прочтении) утверждает, что имя Бога неведомо людям. Так может ли язычник-имяславец в принципе рассуждать о соотношении между неведомым Богом и Его неведомым именем? На это не покушались даже святые.

А потому помните, «вожди суть слепи слепцемъ» (Мф 15: 14), если разум ваш еще не омрачен (полностью охвачен мраком нечестия), - «имеяй ушы слышати да слышитъ» (Мф 13: 9):

«Не всякъ глаголяй ми: господи, господи, внидетъ въ царствiе небесное: но творяй волю отца моего, иже есть на небесехъ. Мнози рекутъ мне во онъ день: господи, господи, не в твое ли имя пророчествовахомъ, и твоимъ именемъ бесы изгонихомъ, и твоимъ именемъ силы многи сотворихомъ? И тогда исповемъ имъ, яко николиже знахъ васъ: отидите отъ мене, делающiи беззаконiе» (Мф 7: 21-23).

имяверие, имяславие, язычество

Previous post Next post
Up