«да тихое и безмолвное житiе поживемъ во всяцемъ благочестiи и чистоте: сiе бо добро и прiятно пред спасителемъ нашимъ богомъ, иже всемъ человекомъ хощетъ спастися и въ разумъ истины прiити» (1Тим 2: 2-4).
Итак, Бог хочет спасения каждому человеку.
И все что Бог хочет, то творит, «Бог, Коего хотение есть уже дело» (Православно-догматическое Богословие Макария, Митрополита Московского и Коломенского. Том 1, §79 г).
Этой мыслью проникнуто Священное Писание: «Бог же нашъ на небеси и на земли, вся елика восхоте, сотвори» (Пс 113: 11); «вся, елика восхоте господь, сотвори на небеси и на земли» (Пс 134: 6); «отъ негоже да подвижутся вси живущiи по вселенней: той рече, и быша: той повеле, и создашася» (Пс 32: 8-9); «Духъ, идеже хощетъ, дышетъ» (Ин 3: 8).
Почему же тогда спасается далеко не каждая разумная тварь?
И апостол Павел говорит: «весь iзраиль спасется, якоже есть писано» (Рим 11: 26).
Но разве не известно, что не спаслись распявшие Иисуса Христа?
Доказывая неложность Писания, апостол поясняет: «Не такоже, яко отпаде слово божiе: не вси бо сущiи отъ iзраиля, сiи iзраиль, ни зане суть семя авраамле, вси чада: но во iсааце, рече, наречется ти семя» (Рим 9: 6-7), - и недоразумение исчезает само собой.
Тем же путем доказывается и неложность божественного хотения-делания в отношении спасения всех человеков.
Как
было показано ранее, по отделении души от тела нераскаянный грешник перестает быть человеком ввиду изменения его сущности из-за утраты свободы и воли и, следовательно, образа Божия.
Человек, сотворенный по образу и подобию Божию, в результате грехопадения не сохранил совершенного подобия и перестал быть истинным человеком.
И поэтому Бог, спасая всю предузнанную Им разумную тварь, своей жизнью, с Божией помощью, восстановившую подобие, данное Адаму при творении, спасает, тем самым, всех человеков.
Прочие же - не вписанные в Книгу Жизни,
вольно отказавшиеся от Царства Небесного, не обретя совершенного подобия, утрачивают и образ, так и не став истинными человеками, коим только всемилостивый Бог и хочет спасения.