my doctor returned all of the money without me asking to do so. or rather he reduced my new payment (for the root canal and a new crown by the price of the onlay)
in general the dentist could have done nothing wrong. when they start drilling, they don't know how deep they will need to drill to clean the hole well and they might end up getting to close to the root. if this happens, the root might get irritated and will get inflamed. most likely you were just unlucky...
Yes, I totally understand - I have tons of experience. On the other hand, I don't think it's ethical for the dentist to charge for treatment that failed.
It's just in this case I'm almost a 100% sure that the problem is the crown, not the nerve. I've had many root canals done for various reasons so I am kind of familiar with the kind of pain that occurs when a nerve is in trouble. This feels more like a problem with the crown. Additional detail: I had a temporary crown for 2 weeks and had absolutely no pain or any issues. Once the permanent was installed the pain began. The dentist, however, didn't even look at the crown - he just suggested that I go see an endodontist, right away.
Слушай, а у меня глупый вопрос: может ли зуб просто ныть, а не потому, что там нерв задет? У меня после последнего неудачного опыта с дантистом зуб болел чуть ли не месяц, он сделал снимок и убедился, что с нервом всё в порядке... Или может коронка неудачно стоит и давит? (Я ничего в этом не понимаю, просто у меня вот так было).
А потом у тебя зуб сам перестал болеть в конце концов? Я не знаю толком, он сразу послал к эндодонтисту. Не знаю, может у него плохой день сегодня, но он не стал даже разбираться толком. Я, честно говоря, тоже не думаю, что нужен рут канал, так как зуб ночью не болит, а болит днем (с задетыми нервами наоборот, они по ночам болеть имеют свойство). У меня этих задетых-воспалившихся нервов мнооооого уже было, они все-таки иначе болят. Скорее всего коронка плохо сделана, вопрос как заставить товарища это признать и что-то по этому поводу сделать.
Здесь речь о рут канале не шла. Врач меня заверил, что дырка не такая уж глубокая, рут канала не надо. Но ввиду того, что стенки зуба разрушены (таки да) рекомендовал коронку, на живой зуб. У меня несколько таких вполне удачно стоит, потому я согласилась.
I dunno... I think that if the treatment was done in good faith and failed, then I would not ask for money back, but if I would feel that it was somehow incorrectly suggested, then I would probably want the money back. But no one but you can know what really happened. If it's a dentist that you know and trust, I'm guessing probably the former.
мне кажется, нужно как минимум спросить что он об этом думает. но вообще, ситуация не очень приятная, начнешь вроде с мелочи, а теперь вон и целый канал попадает под лечение=/
Comments 20
in general the dentist could have done nothing wrong. when they start drilling, they don't know how deep they will need to drill to clean the hole well and they might end up getting to close to the root. if this happens, the root might get irritated and will get inflamed. most likely you were just unlucky...
Reply
Reply
Reply
The dentist, however, didn't even look at the crown - he just suggested that I go see an endodontist, right away.
Reply
Или может коронка неудачно стоит и давит?
(Я ничего в этом не понимаю, просто у меня вот так было).
Reply
Я не знаю толком, он сразу послал к эндодонтисту. Не знаю, может у него плохой день сегодня, но он не стал даже разбираться толком.
Я, честно говоря, тоже не думаю, что нужен рут канал, так как зуб ночью не болит, а болит днем (с задетыми нервами наоборот, они по ночам болеть имеют свойство). У меня этих задетых-воспалившихся нервов мнооооого уже было, они все-таки иначе болят.
Скорее всего коронка плохо сделана, вопрос как заставить товарища это признать и что-то по этому поводу сделать.
Reply
Reply
Reply
Reply
Reply
Reply
Reply
Reply
Reply
Leave a comment