Татранська залізниця: Велика депресія, милі швейцарські вагони та мальовничі гори

Jan 10, 2018 21:12




Під час мандрів Словаччиною цілком несподівано натрапили на унікальну вузькоколійну залізницю у Високих Татрах (Західні Карпати).
Загальна назва - Татранська електрифікована залізниця (Tatranské elektrické železnice) зі стиковкою на кінцевих станціях зі звичайною залізницею ZSR.
1.



Найцікавішою її частиною (ділянкою) є так звана «зубачка» (від зубчаста залізниця) від станції з важкою вимовою Štrbra (Штрба) до станції з не менш мелодійною назвою Štrbské Pleso (Штрбське-Плесо). Побудована вона була ще у далекому 1896 році за часів Австро-Угорщини. Але за часів Великої депресії (уявляється, Європу вона теж не пошкодувала) у 1932 році була закрита. За пару років її частково розібрали.

Знайомимося із залізницями ГрузіїІ лише у 1968 році, напередодні Чемпіонату світу з лижних видів спорту 1970 року у Високих Татрах, її вирішили відновити. Цим і пояснюється теперішній вигляд станцій у формі соцреалізму.
2.



Ми почали огляд зі станції Štrbra (Штрба), на нижню платформу якої (на фото не видно) прибувають звичайні поїзди.
Зверніть уваги на висоту над рівнем моря.
3.



Цікаво, що як вагони, так і локомотиви замовляли у швейцарців. Напевно через те, що ті зналися на гірських залізницях. Здається, що за 50 років вагони взагалі не змінилися.
4-5.






Всередині нагадують швейцарські трамваї у Вінниці.
6.



Спальне купе, сніданок, кава non stop та Wi-Fi: їдемо з України у Прагу за 23 євро
Довжина маршруту трохи менша за 5 кілометрів. Квитки двох видів: на відстань та часові (1 та 3 днів, тиждень, місяць). Перші можна купити у касі, а другі - компостувати. Наприклад, разовий повний квиток у один бік Štrbra - Štrbské Pleso коштує 1 євро, а квиток на один день на всю мережу Татрнської залізниці - 4 євро.
7.



Потроху зубачка йде вгору - підйом з 895 до 1350 метрів. За вікном пролітають гірські пейзажі.
8-9.






Карпатська хата. До речі, словацькою слово izba означає кімната. Будьте уважні при бронюванні житла!
10.



А це вже верхня станція Štrbské Pleso. Всередині і досі відчувається 70-ий рік.
11-12.






Тут вже йде пересадка на сучасні поїзди «електрички» (старих швейцарців тут замінили кілька років тому) до станцій Попрад-Татри та Татранська Ломніца.
13.



В цілому довжина ліній татранських електричок (в словацькі «električkа» - «трамвай») та «зубачки» - близько 40 кілометрів.
14.



В нових електричках зручні сидіння. Зверніть увагу на песика у сумці :).
15.



Неодмінний плюс - широкі панорамні вікна з яких чудово видно Татри.
16-17.






Головні пасажири татранських електричок або ж трамваїв - туристи, що приїжджають у гори. Також ними користаються місцеві жителі. «Електрички» та «зубачка» відносяться до словацьких залізниць ZSSK.



Хмарочоси маленької Братислави

Братислава: Компактне старе місто, баби, фільм Євротур та чехословак

Кошице: готична катедра, чумна колонна, культурна столиця Європи та пиво за 1€

Тренчин: красень-замок, римські написи на скелі та гостинні словаки

подорожі, Словаччина, поїзди

Previous post Next post
Up