Фото:
Julia Holyniuk Borodovskaya Виявляється, що принцип роботи авіаційних лоукостерів можуть перейняти і залізничники. Бюджетні авіакомпанії почали відбирати пасажирів у традиційного транспорту.
До того ж, конкуренцію почала створювати і лібералізація ринку автобусних перевезень (згадайте чи ви чули ще щось про компанію FlixBus ще 5 років тому - нині сполучає більше 1700 міст у 28 країнах Європи).
І залізниці розвинених країн (у тому числі й державні) вступили у боротьбу за пасажира.
Так у Португалії можна купити квиток на поїзд Інтерсіті між
Порту і Лісабоном за 9,5€, в Італії
за 10 € приватний перевізник Italo пропонує квитки на різні напрямки: Венеція-Рим чи Мілан-Рим. Про враження від таких поїздів читайте
тут. І подібні ціни - не тимчасова акція, а постійні пропозиції. Головна умова - чим раніше купуєш - тим дешевше. Бо, наприклад, у RyanAir чи WizzAir ціни не передбачувані - сьогодні квиток коштує, наприклад, 25€, завтра - 45€, а наступного тижня - 20€.
У Франції вирішили створити залізничний аналог повітряних лоу-костів (на щастя, з відмінністю що правило «чим раніше - тим дешевше» тут діє).
Залізнична компанія Ouigo [віˈгоу] пропонує поїздки на великі відстані по Франції і за кордоні від 10€. Взамін пасажир має іменні квитки на конкретний поїзд, виїзд о 6-й ранку чи посеред робочого дня, лише 2-й клас, часто приїжджає на другорядні вокзали, обмежено розмір багажу (35 см×55см ×25см), пасажир мусить доплачувати за додатковий багаж чи навіть за місце біля вікна розетки - 2€!
Фото:
upload.wikimedia.org Економлять тут і на обслуговуванні (а у ЄС працівникам треба платити мінімум по 800-1000€) і тому квитки можна придбати лише через інтернет (як і спілкування з клієнтом - лише через
сайт. А чому, найняв собі людину зі знанням англійською та французької, яка сидить собі десь вдома у В’єтнамі і задоволена 300 €).
На сьогодні ця дочірня авіакомпанія французьких залізниць охоплює чималу карту Франції: Париж, Марсель, Ліон, Бордо, Лілль, Лахуровий берег та навіть курсує до Монако чи Турину.
Джерело:
en.oui.sncf Ouigo підтримує вітчизняного французького виробника і юзає поїзди TGV Duplex, котрі здатні розвивати швидкість до 320 кілометрів за годину. Наприклад з Парижу до Марселю (відстань 700 кілометрів) поїзд домчить за 3 години.
Як зловити найкращу ціну? Продаж квитків починається за 90 днів до дати відправлення. Наприклад, 24 лютого можна купити квиток на 26 травня.
Заявлену найнижчу ціну у 10 € я не знайшов. На практиці вартість квитків - від 19 €. Наприклад, виїзд з Ліонського вокзалу у
Парижі, що у 30 хвилин пішки від собору Нотр Дам. Я знаходив квитки за такою ціною навіть за 5 днів до відправлення! Це вам не аеропорт
Бове від котрого до Парижу автобус-трансфер коштує 17€.
Є і календар низьких цін (як у авіаційних лоу-костів)
Хочете до моря на Французьку Рів’єру (Лазуровий берег)? Ніцца вже чекає на вас. За ті самі 19€. І це прямий поїзд.
Хочете з’їздити у ще одну країну і подивитися на розкішне життя у Монако? Готуйтесь доплатити 4,1€.
Авіньйон - прованське містечко де черпали натхнення Вінсент ван Гог та Пікассо а поруч - Лавандові поля.
Ясна річ, що такі квитки повернути не можна, а обміняти - зі штрафом (залежить від типу - читайте умови перед покупкою), відповідно доплативши різницю у ціні між новим та старим квитком.
І ще, квиток купується на конкретне ім’я (посадка з паспортом), а своє місце і вагон ви дізнаєтеся за 4 дні до відправлення - на пошту надійде квиток.
Його треба або роздрукувати або завантажити у app.
На пероні слід бути вже за 30 хвилин до відправлення. За запізнення більше 60 хвилин ви отримаєте компенсацію. Посадка виглядає як на літак.
Фото:
upload.wikimedia.org