Jau beveik metus džiaugiausi savo gimtadienio dovana - iPhon 3G. Pasiėmėm jį iš operatoriaus Omnitel, kartu su mokėjimo planu iTalk 1. Nors mėnesio mokestis buvo didokas, palyginus su mano iki tol buvusioms sąskaitom, bet pliusai persvėrė. Vėliau pasklido žinia, kad mokėjimo planai pakeisti, ir 100Mb duomenų perdavimo ribojimas užsibraukė, plano aprašymas skelbė gerą žinią
"Neribotas internetas".
Viskas buvo beveik idealu, kol vieną gražią atostogų dieną neatėjo dvigubai, nei įprastai didesnė sąskaita. Prisijungus prie savitarnos paaiškėjo, kad tas dvigubumas yra dėl mobiliojo interneto. Na taip, atostogų metu, toli nuo wifi, iPhonas pripumpavo tikrai nemažai megabaitų. Bet tai pala-pala, tai ribotas ar neribotas tas mano plano internetas? Dar kartą pasitikrinam operatoriaus svetainę. Vienintelę informaciją, kurią randu yra tas pats
planų aprašymas su užbrauktu 100Mb.
Nebesusigaudžiusi skambinu į klientų aptarnavimo centrą. Maloni mergina (rods, Aušra), pasižiūri mano planą, pasižiūri įkainius ir išrašytą sąskaitą. "Taip, - sako Aušra, - duomenys jūsų planui yra neribojami, tačiau kažkodėl skaičiuojami ir apmokestinami. Perduosiu technikams, per penkias darbo dienas turėtų viskas susitvarkyt".
Po penkių dienų, žinoma, niekas nepasikeičia. Nužygiavus į operatoriaus saloną pasitinka žinia: "O ar gavote jums asmeniškai skirtą sms, kur butų pasakyta, kad internetas jums neribojamas? Jei ne, vadinasi jums priklauso tik 100Mb". Ne, mano atmintis taip toli nesiekia, o smsų iš operatoriaus taip ilgai nesaugau. Tai ką, vadinasi man galioja ne iTalk 1 planas, o kažkoks mistinis iTalk-1-Legacy-08, kurio aprašymo niekur (nebent gal sutartyje? reikės pasitikrint) nebėra?
Skambinu į aptarnavimo centrą, kad sužinočiau, kiek gi man kainuoja duomenų perdavimas. Kita maloni mergina (kurios vardą jau pamiršau) į mano paprastus klausimus atsako paprastai: "Jūsų planas - iTalk 1. Jums duomenys neribojami". Kai paklausiu sudėtingai ir papasakoju visą istoriją, randa mano praeitą kreipimąsi ir technikų išvada: "Viršytas limitas". Bandau išsiaiškinti, koks gi tada tas mano limitas ir kiek kainuoja viršijimas. Mergina peržiūri mano paslaugas ir ima pasakoti apie operatoriaus siūlomus mobiliojo interneto paketus. Pas mane, pasirodo, yra užsakytas "EL_PASTAS", ir būtent jis yra man neribotas (kas tas? smtp?). O 1 prinaršytas Mb kainuoja 1Lt. Kurį laiką jaučiuosi visiškai pasimetus tarp iPlanų limitų ir Mobiliojo Interneto Paketų (tai tie nauji iTalk vartotojai, kokį jie mobiliojo interneto paketą gauna, kai duomenys neribojami? Paketų aprašymuose tokio nerandu). Tiek to. Išjungiam 3G, edge ir persijungiam į wifi-only mode.
Išvados?
- Pirmiausia, operatorius nesiekia aiškumo: planai keičiasi, pavadinimai lieka, versijavimo nėra, planų aprašymuose nenurodoma, nuo kada galioja pakeitimai bei kur ieškoti kitų, senesnių jo versijų. Nuo to, aišku, laimi tik operatorius, nes nepasižiūrėjus labai lengva bent iki pirmos sąskaitos truputį pakelti jam pajamas.
- Antriausia, operatorius visai neskatina vartotojų lojalumo. Kuo anksčiau pasiėmei planą ir ilgiau naudojiesi paslaugomis, tuo prastesnės tavo sąlygos palyginus su naujokais. Argi tai neskatina didesnės migracijos tarp operatorių? Tikrai susimąsčiau, ar nevertėtų man pereit kur kitur po metų, kai pasibaigs mano sutartis.
- 100Mb iPhonui 3G yra tikrai mažai. Tik atsargiai pasitikrint paštą ir twittrį. O ir 1Mb už 1Lt - žiauroka, kaip iPhonui.
upd.:
radau sutartį ir dar kartą
kreipiausi paaiškinimo salone.